Berita

Vivo Telefon Pintar Rasmi Sebagai Penaja Piala Dunia 2022

Piala Dunia FIFA 2022 bermula kurang daripada dua bulan, dengan Qatar menjadi tuan rumah untuk Piala Dunia kedua berturut-turut, persatuan bola sepak bekerjasama dengan vivo, yang akan menjadi rakan kongsi telefon pintar rasmi semasa acara itu. Perkongsian itu diumumkan semalam semasa pelancaran vivo X Fold+, hari yang bertepatan dengan ulang tahun ke-118 FIFA.

Perkongsian tahun ini akan meletakkan logo vivo di tempat pengiklanan utama seperti panel di tepi, papan belakang untuk temu bual dan perwakilan visual yang lain. Sebagai balasan, syarikat itu akan menyediakan perdana “teraju industri” kepada kakitangan Piala Dunia FIFA untuk melengkapkan persiapan dan “meningkatkan kejayaan memegang” kejohanan itu.

Via FIFA

Melalui teknologi telefon pintar yang menerajui industri, syarikat itu mendakwa bahawa perkongsian ini akan membantu mereka berhubung dengan peminat bola sepak antarabangsa yang begitu semangat tentang perlawanan itu. Mengenai pengumuman itu, Spark Ni, Naib Presiden Kanan dan Ketua Pegawai Pemasaran di vivo berkata,

“Bola sepak mempunyai kuasa untuk menyatukan orang ramai. Vivo percaya bahawa inovasi boleh membantu peminat bola sepak membina komuniti dan berkongsi pengalaman Piala Dunia yang menarik dengan semua orang di seluruh dunia, sama ada mereka menonton perlawanan di stadium bola sepak atau menikmati pengalaman dari jauh”

 

Perkongsian ini merupakan satu lagi langkah untuk vivo dalam perjalanan globalnya, membantu ia mendapat lebih banyak pengiktirafan jenama. Sejak 2014, syarikat itu berkembang di lebih 60 negara dan wilayah, dan dengan kemunculannya di Qatar, ia menjangka mencapai khalayak global sebanyak 5 billion, termasuk 400 juta pengguna aktif vivo. Vivo juga bekerjasama dengan FIFA semasa Piala Arab di Qatar tahun lepas, serta UEFA untuk Euro 2020 (yang mengambil bahagian pada 2021 selepas ia ditangguhkan kerana COVID-19).