Dron

DJI Air 3 Yang Baharu Kini Boleh Didapati Pada Harga Bermula RM4,799. Siap Dengan Dwi Kamera Utama!

DJI, peneraju dunia dalam dron awam dan teknologi kamera inovatif, dengan bangganya mengumumkan DJI Air 3, tambahan baharu yang berkuasa kepada Siri Udara yang menampilkan dwi kamera utama. Dilengkapi dengan kamera sudut lebar dan tele kamera sederhana 3x, dron ini membolehkan pengguna menangkap imej dengan rasa mampatan yang luar biasa dan memberikan panjang fokus sederhana yang ideal untuk peminat fotografi udara.

Dron serba canggih ini menawarkan perincian gambar yang luar biasa dan rakaman yang menakjubkan di mana kedua-dua kamera mempunyai keupayaan untuk menangkap foto 48MP dan merakam video HDR 4K/60fps.

Dengan masa penerbanganyang mengagumkan sehingga 46 minit, pengesan halangan pelbagai hala, Sistem Penghantaran Video O4 HD, dan pelbagai ciri utama lain, DJI Air 3 memberi kuasa kepada pengguna untuk mengambil kemahiran fotografi udara mereka ke tahap yang baru.

“DJI Air 3 adalah dron pertama Siri Udara kami yang menawarkan ciri-ciri profesional seperti kamera dwi utama dan pengesan halangan pelbagai hala dan pada masa yang sama mengekalkan keupayaan ringannya dengan berat yang hanya 720g untuk lebih kebebasan dan fleksibiliti,” kata Ferdinand Wolf, Pengarah Kreatif di DJI. “Dron adalah alat serba boleh yang sempurna untuk pengembaraan luar anda dan menawarkan bahasa kamera yang lebih pelbagai secara berlipat ganda.”

DJI Air 3 Dwi Kamera Utama

DJI Air 3 mempunyai sistem kamera dwi-utama pertama Siri Udara, yang membenamkan kamera sudut lebar CMOS 1/1.3 inci dan kamera tele sederhana CMOS 3x 1/1.3 inci dalam ruang padat. Kedua-dua kamera mempunyai saiz sensor yang sama tetapi jarak fokus yang berbeza bagi menghasilkan kualiti imej yang lebih konsisten dan bahasa kamera yang lebih pelbagai.

Dengan kamera sudut lebar, landskap yang luas boleh ditangkap dengan lebih lengkap. Ia menawarkan saiz piksel 2.4μm, format 24mm yang setara dan apertur F1.7. Kamera Tele Sederhana 3x menawarkan saiz piksel 2.4μm, format 70mm setara dan apertur F2.8.

Kamera tele sederhana 3x boleh mencapai zum optik 3x dan mewujudkan rasa mampatan ruang yang kuat, membolehkan perspektif unik untuk memaparkan pengguna atau sesiapa sahaja sebagai subjek yang menonjol dalam bingkai. Dengan orang ramai di tempat kejadian, fotografi udara kini mempunyai kemungkinan yang lebih pelbagai.

Juruterbang boleh menggunakan FOV pada kamera sudut lebar untuk menyerlah keseluruhan landskap atau beralih ke tele kamera sederhana 3x dan menangkap subjek sebagai titik fokus yang sinematik, dengan landskap hadapan dan di belakang subjek seolah-olah dalam jangkauan. Kedua-dua kamera menawarkan gambar 48MP, bukan sahaja menyampaikan butiran yang benar-benar nyata, tetapi juga menyokong pemangkasan pasca untuk komposisi sekunder yang mudah.

DJI Air 3 mempunyai dua sensor CMOS 1/1.3 inci yang menyokong ISO dwi asli untuk output langsung video HDR 4K/60fps pada kadar bingkai yang tinggi dan spesifikasi video maksimum sehingga 4K/100fps, kini walaupun tanpa tanaman FOV berbanding pendahulunya, DJI Air 2S. Video ini boleh merakam butiran warna yang kaya dan peralihan pencahayaan semula jadi untuk memulihkan landskap yang menakjubkan dengan ketepatan yang tinggi. Kedua-dua kamera menyokong mod warna 10-bit D-Log M dan 10-bit HLG. Mod D-Log M 10-bit boleh mengekalkan butiran sorotan dan bayangan yang lebih fleksibel untuk pasca pengeluaran yang lebih fleksibel.

DJI Air 3 merupakan dron pertama dalam Siri Udara yang menyokong rakaman video menegak 2.7K (9:16), yang boleh dikongsi serta-merta di media sosial.

Masa Penerbangan Lanjutan, Pengumpulan Kuasa Mudah

Berbanding dengan pendahulunya dalam Siri Udara, DJI Air 3 mempunyai 48% lebih masa penerbangan sehingga 46 minit. Ini membolehkan juruterbang mencari kedudukan optimum dan melaraskan komposisi dengan lebih tenang semasa satu penerbangan.

Hab pengecasan bateri baharu menyokong fungsi pengumpulan kuasa. Pengguna boleh menekan dan menahan butang fungsi untuk memindahkan baki kuasa daripada berbilang bateri ke bateri dengan baki kuasa yang tertinggi. Spesifikasi dron ini memberikan juruterbang kebebasan dan fleksibiliti untuk memanfaatkan penerbangan mereka dengan sepenuhnya. Sebagai contoh, Ketika mendaki gunung atau berbasikal di hutan, di mana kemungkinan pengecasan adalah terhad.

Pelepasan Yakin dan Pendaratan Selamat dengan Pengesan Halangan Pelbagai Hala dan Penghantaran Video O4

DJI Air 3 adalah dron pertama dalam Siri Udara yang merangkumi pengesan halangan pelbagai hala. Ciri ini membolehkan kesedaran alam sekitar yang komprehensif, membolehkan dron mengesan halangan dari semua arah. Dron ini dilengkapi dengan sepasang kanta fisheye di bahagian depan dan belakang untuk mencapai penderiaan ke hadapan, ke belakang, kiri, kanan, dan ke atas, manakala bahagian bawahnya dilengkapi dengan kanta teropong dan TOF 3D untuk mencapai pengesan halangan pelbagai hala yang kuat.

Apabila halangan dikesan, DJI Air 3 juga boleh menggunakan APAS 5.0 untuk mengelakkan halangan secara aktif dan lancar, yang memastikan penggambaran tanpa gangguan untuk pengalaman penerbangan yang dipertingkatkan. Walaupun sebagai pemula fotografi udara, pengguna boleh terbang dengan yakin dan meneroka idea yang lebih kreatif. Fungsi ActiveTrack berfungsi dengan Advanced RTH untuk mencapai penerbangan automatik sepenuhnya serta Kembali ke tempat permulaan tanpa bimbang.

Sistem penghantaran video O4 pada generasi yang akan datang untuk DJI Air 3 memberikan prestasi yang cemerlang. Ia bukan sahaja menawarkan jarak penghantaran sehingga 20 km, tetapi juga meningkatkan kestabilan transmisi untuk mengelakkan paparan langsung yang tidak lancar untuk penerbangan yang lebih selamat. Ia menyokong suapan langsung sehingga 1080p/60fps, dan kadar bingkai yang lebih tinggi

Ciri-Ciri Pintar, Inspirasi Tanpa Batasan

FocusTrack Bagi Kedua-Dua Kamera: Terdiri daripada Spotlight 2.0, ActiveTrack 5.0 dan Point of Interest 3.0. FocusTrack mengekalkan subjek di tengah bingkai. Apabila menggunakan tele kamera sederhana 3x, pemampatan ruang yang unik akan dihasilkan untuk menyerlahkan dengan lebih sinematik.
QuickShots: Memperkasakan DJI Air 3 untuk melakukan pergerakan kamera kreatif seperti Rocket, Dronie, Circle, Helix, Boomerang, dan Asteroid.

Penggambaran Menegak 2.7K: DJI Air 3 menyokong rakaman video menegak dwi-kamera 2.7K. Kamera sudut lebar boleh menangkap maklumat imej yang kaya, manakala tele kamera medium 3x boleh menggambarkan juruterbang atau orang lain sebagai subjek, memudahkan fotografi udara menegak yang lebih menarik. Output penggambaran menegak 2.7K boleh dikongsi serta-merta di media sosial tanpa memerlukan sebarang pemotongan selepas tangkapan.

MasterShots: Membolehkan DJI Air 3 melakukan pergerakan kamera yang pelbagai secara automatik, merakam berbilang klip, menyuntingkan klip, dan menambah muzik untuk menjana rakaman sinematik yang cepat dan mudah.

Mod Malam: Disebabkan algoritma pengurangan bunyi, DJI Air 3 boleh menangkap rakaman yang jelas sehingga 4K/30fps dalam persekitaran cahaya malap.

Hiperlaps: Pilih daripada empat sub-mod: Free, Circle, Course Lock dan Waypoint, untuk merakam rakaman masa berlalu 4K mendatar atau 2.7K menegak.

Gerak Perlahan: Pilih 4K/100fps atau 1080p/100fps untuk merakam video gerakan perlahan 4x secara langsung.

SmartPhoto 3.0: Dalam mod tangkapan tunggal, DJI Air 3 menggunakan SmartPhoto 3.0 secara lalai, yang boleh memilih secara automatik antara HDR, hyperlight, dan pengecaman pemandangan mengikut senario untuk hasil pengimejan yang lebih baik. Dalam format HDR DNG, kamera boleh merakam julat dinamik yang lebih besar dengan peningkatan kontras terbina dalam. Fail imej boleh mencapai kualiti tahap JPG dalam perisian pasca penyuntingan, mengurangkan kesukaran pasca pengeluaran.

QuickTransfer: Muat turun foto dan video dengan pantas dari pesawat ke telefon pintar anda melalui sambungan tanpa wayar, di mana ia menjimatkan masa dan usaha.

LightCut: Sambungkan DJI Air 3 secara tanpa wayar ke aplikasi LightCut pada telefon untuk pengecaman pintar detik sorotan dan penyuntingan satu ketikan. Tidak perlu memuat turun rakaman semasa proses, di mana ia menyimpankan storan telefon.



Edit Satu Ketik: Mengenal pasti komposisi dan laluan penerbangan dengan bijak, memilih klip dengan komposisi halus dan pergerakan kamera yang stabil, secara automatik sepadan dengan templat dan kesan bunyi optimum, dan dengan mudah menjana video sinematik.

Kesan Tilt-Shift: Nikmati kesan luar biasa yang menjadikan tangkapan kelihatan kecil dan seperti barang mainan dengan hanya satu ketikan. Gunakan ciri ini pada rakaman yang dirakam dengan kamera tele sederhana 3x untuk hasil yang lebih baik.

Waypoint Flight: Ciri ini tersedia pada Siri Udara buat kali pertama. Pengguna boleh merancang laluan penerbangan dan tindakan penggambaran untuk DJI Air 3 terlebih dahulu untuk mencapai pergerakan kamera yang sukar seperti yang diambil. Juruterbang juga boleh menyelamatkan laluan penerbangan untuk mengulangi misi yang sama pada masa kemudian, menjadikannya mudah untuk membuat video masa berlalu jangka panjang yang merakam peralihan seperti siang ke malam atau musim ke musim.

Aksesori Terbaik untuk Prestasi Penerbangan Selanjutnya

Set Penapis DJI Air 3 ND: Set ini menyediakan penapis ND8/16/32/64, membolehkan pengguna menangkap rakaman yang lebih lancar pada kelajuan pengatup yang lebih perlahan.

Penyesuai Kuasa DJI 100W USB-C: Penyesuai kuasa boleh mengecas bateri dan alat kawalan jauh dengan pantas secara serentak, serta peranti mudah alih melalui port USB-C.

Pengecas Kereta DJI 65W: Pengecas kereta yang ringan dan mudah alih menggunakan port universal. Ia boleh mengecas bateri, alat kawalan jauh, telefon pintar, komputer riba dan peranti lain.

Harga dan Ketersediaan

DJI Air 3 boleh ditempah daripada store.dji.com dan rakan niaga runcit yang dibenarkan, dengan penghantaran bermula hari ini, dalam konfigurasi berikut:

  • DJI Air 3 (DJI RC-N2) untuk harga runcit RM4,799
  • DJI Air 3 Fly More Combo (DJI RC-N2) pada harga runcit RM5,799
  • DJI Air 3 Fly More Combo (DJI RC 2) pada harga runcit RM6,589

Untuk maklumat tambahan mengenai spesifikasi dan penjualan boleh klik di pautan ini.