Fotografi

DJI Memperkenalkan Osmo Action 4 Yang Menakjubkan! Harga Bermula RM1,899

DJI, peneraju dunia dalam dron awam dan teknologi kamera inovatif, dengan bangganya mengumumkan pelancaran Osmo Action 4. Direka sebagai pendamping utama untuk peminat pengembaraan, Osmo Action 4 menetapkan standard baharu untuk merakam dan berkongsi detik-detik yang paling mengujakan.

Dengan kualiti gambar, fleksibiliti, dan kemampuan cahaya rendah yang luar biasa, kamera aksi canggih ini kini tersedia di seluruh negara dengan harga hanya RM1,899.

“Osmo Action 4 adalah bukti komitmen kami terhadap pengimejan berkualiti tinggi, kebolehpercayaan dan reka bentuk yang mengutamakan pengguna,” kata Paul Pan, Pengurus Kanan Barisan Produk di DJI.

“Kami tidak sabar untuk melihat bagaimana pengguna kami memanfaatkan kuasa kamera luar biasa ini untuk mencipta kandungan menakjubkan yang mendorong had mereka dan memberi inspirasi kepada orang lain untuk memulakan perjalanan yang istimewa dan luar biasa mereka sendiri .”

Kualiti Imej Dan Prestasi Warna Yang Menakjubkan

Osmo Action 4 menggabungkan kualiti imej yang menarik dengan fleksibiliti kamera yang tiada tandingan. Dilengkapi dengan sensor imej 1/1.3″ yang berkuasa, apertur f/2.8 yang lebar dan saiz piksel setara 2.4μm, ia boleh merakam 4K/120fps dan menyediakan FOV ultra lebar 155°, membolehkan pengguna menangkap syot penuh dengan perincian luar biasa, walaupun dalam keadaan cahaya malap.

Dengan ciri-ciri seperti mod penstabilan 360°HorizonSteady, termasuk RockSteady 3.0/3.0+ untuk rakaman FPV dan HorizonBalancing atau HorizonSteady untuk tangkapan mendatar, Osmo Action 4 memastikan pengimejan yang stabil dan berkualiti tinggi dalam pelbagai senario sukan dan bukan sukan.

Mod warna D-Log M 10-bit menyediakan lebih daripada satu bilion warna dan julat dinamik yang lebih luas, menawarkan pelbagai kemungkinan kreatif untuk pasca penerbitan. Sensor suhu warna yang canggih memastikan ton yang benar-benar nyata, sama ada dirakamkan di luar, dalam atau dalam air, menghasilkan warna-warna terang yang jelas dan menonjolkan.

Bateri Yang Kuat Untuk Penggambaran Ekstrim

Bateri Osmo Action 4 direka untuk memastikan pengguna sentiasa berdaya dan bersedia untuk merakam momen yang mengujakan. Dengan hayat baterinya yang sangat panjang, perakaman boleh diambil selama lebih daripada 2.5 jam dan demi memastikan tidak ada detik-detik yang penting ketinggalan dalam rakaman.

Apabila tiba masanya untuk mengecas semula, keupayaan pengecasan yang pantas memastikan kesediaan untuk merakam dengan cepat, dan hanya mengambil masa selama 18 minit untuk mengecas bateri sehingga 80%. Selain itu, bateri Osmo Action 4 dibina untuk menahan suhu yang rendah dengan reka bentuk tahan beku. Dengan masa rakaman sehingga 150 minit dalam suhu serendah -20°C (-4°F), pengguna dapat memulakan pengembaraan mereka dengan yakin tanpa perlu risau tentang prestasi bateri.

Ciri Serba Boleh Untuk Rakaman Mudah

Osmo Action 4 menawarkan pelbagai ciri intuitif yang direka untuk meningkatkan pengalaman penggambaran. Dengan reka bentuk pelepasan pantas magnetiknya, pengguna boleh bertukar antara persediaan dengan pantas untuk menangkap setiap saat apabila tindakan itu berlaku. Keupayaan penangkapan menegak asli, yang didayakan oleh Bingkai Pelindung Mendatar-

Menegak, membolehkan rakaman menegak dengan mudah tanpa memerlukan penyuntingan rakaman video dan tidak perlu risau akan kualiti imej. Skrin sentuh dwi kalis air dan kotoran membolehkan pengguna mengendali kamera aksi dengan mudah ketika membuat pelarasan parameter semasa swafoto, penukaran mod atau main balik video.

Selain itu, Osmo Action 4 menawarkan mod yang boleh disesuaikan dan butang Quick Switch untuk peralihan lancar antara mod penggambaran. Ciri-ciri seperti SnapShot memastikan anda tidak terlepas detik indah, dan mempunyai keupayaan untuk menyimpan dan mengakses tetapan yang sering digunakan.

Bukan itu sahaja, Osmo Action 4 direka untuk menahan kedalaman sehingga 18 meter tanpa kotak pelindung membolehkan pengguna menyelam dengan yakin semasa menggunakannya dan mudah dikawal walaupun dengan tangan yang basah.

Keupayaan Rakaman yang Dipertingkatkan Untuk Siaran yang Lancar

Osmo Action 4 menawarkan pilihan rakaman yang diperluas, memberikan penyelesaian yang komprehensif untuk menangkap audio dalam pelbagai persekitaran. Dengan mikrofon yang terbina dari dalam, rakaman stereo memberikan pengguna pengalaman bunyi yang jelas dan tajam, manakala sokongan sambungan luaran membolehkan pilihan rakaman diperluaskan. Ia mempunyai tiga mikrofon dan perisian pengurangan hingar angin termaju yang membolehkan rakaman dengan kesetiaan audio yang dipertingkatkan, walaupun dalam senario berangin atau bergerak pantas.

Keupayaan penstriman langsung Wi-Fi lebar, pengguna boleh berhubung dengan penonton secara mudah menggunakan Wi-Fi atau sambungan hotspot melalui telefon pintar mereka dan memastikan pengalaman penyiaran yang lancar.

Pengguna boleh menggunakan bekalan kuasa luaran untuk memastikan kamera tindakan dicas semasa penstriman yang lebih lama untuk memastikan siaran tanpa gangguan.

Ciri-ciri Tambahan

  • Butang SnapShot & Butang Quick Switch menawarkan rakaman segera dan penukaran mod segera.
  • Pertukaran Pantas Antara Lima Mod Tersuai membolehkan pengguna menyimpan tetapan tersuai mereka yang kerap digunakan dan bertukar antara mod dengan cepat dengan butang Quick Switch dan gesaan suara.
  • Gesaan Suara memberitahu pengguna mod semasa tanpa perlu nyahlekap kamera.
  • Kawalan Suara mengecam arahan suara dengan kadar pengecaman yang tinggi, membolehkan pengawalan kamera walaupun pada keadaan tangan yang sibuk.
  • InvisiStick yang Dinaik Taraf mengenali dan menyembunyikan tongkat swafoto secara digital, menghapuskannya daripada tangkapan pengguna dalam pelbagai senario yang lebih luas.
  • Zum Digital sehingga 2x boleh dilaraskan semasa merakam untuk komposisi imej yang lebih baik.
  • Keserasian Mic DJI melalui port Type-C dan mikrofon luaran melalui kabel 3.5mm ke Jenis-C.
  • Penyuntingan AI Dengan Aplikasi LightCut

Aplikasi LightCut menyambung dengan lancar secara tanpa wayar ke Osmo Action 4 melalui Wi-Fi, di mana ia membolehkan pratonton pantas dan penyuntingan automatik tanpa memerlukan pemindahan rakaman dari kamera.

Aplikasi ini memberi pengguna akses kepada suapan langsung daripada kamera dan menawarkan pelbagai templat cerita dan alat penyuntingan dalam aplikasi yang boleh diakses. LightCut boleh mengenal pasti tema dalam rakaman, mengesyorkan urutan tangkapan yang ideal dan menyunting kandungan secara automatik dengan hanya satu ketikan, memastikan penghasilan video 4K/60fps yang hebat dengan mudah. Ia boleh memadankan templat eksklusif secara bijak dengan pelbagai senario penggunaan, termasuk berbasikal, menyelam, melayari, bermain ski atau papan salji, berkhemah, vlogging, perjalanan dan banyak lagi.

Harga dan Ketersediaan

Osmo Action 4 boleh didapati hari ini daripada kedai rasmi DJI, Shopee dan Lazada. dan kebanyakan rakan kongsi runcit yang dibenarkan dalam beberapa konfigurasi.

Untuk maklumat lanjut mengenai semua prestasi, aksesori, dan keupayaan baharu, sila lawati www.dji.com/osmo-action-4