Gadget, Video

DJI Memperkenalkan Osmo Pocket 3, Harga Bermula RM2,299

DJI, peneraju global dalam dron awam dan teknologi kamera inovatif, hari ini mengumumkan pelancaran Osmo Pocket 3, kamera gimbal bersaiz poket serba boleh.

Osmo Pocket 3 menampilkan sensor CMOS 1-inci yang berkuasa, yang memberikan pengimejan yang kaya dengan perincian, skrin sentuh 2-inci intuitif yang boleh diputar bagi kawalan yang tepat serta keupayaan untuk bertukar dengan mudah antara penggambaran mendatar dan menegak.

Alami video 4K/120fps yang menakjubkan, penstabilan mekanikal tiga paksi dan pelbagai ciri pintar yang menjadikannya teman yang sempurna untuk setiap detik yang bergerak.

“Dengan Osmo Pocket 3, kami telah membayangkan semula pengimejan pegangan tangan dan inilah kali pertama pengguna dapat menikmati alat kreatif yang menggabungkan ketepatan serta kemudahalihan. Kami tidak sabar untuk menyaksikan cerita dan detik menakjubkan yang akan dirakam oleh pengguna kami dengan kamera yang luar biasa ini.” kata Paul Pan, Pengurus Kanan Barisan Produk di DJI.

Reka Bentuk Kompak, Visual Mengagumkan

Osmo Pocket 3 yang kompak dan fleksibel dilengkapi dengan sensor CMOS 1-inci yang memberikan kualiti imej yang tiada tandingan, walaupun dalam keadaan pencahayaan yang mencabar. Dengan keupayaan untuk merakam dalam 4K/120fps, setiap detik boleh ditangkap dengan kejelasan yang menarik.

Melalui pengoptimuman kualiti imej khusus, penggambaran malam Osmo Pocket 3 menghidupkan pemandangan cahaya malap dengan kejelasan dan warna asli. Kamera akan memperhalus pendedahan bagi rona kulit yang berbeza untuk memberikan kulit wajah yang jelas dan berseri dalam setiap bingkai. Untuk ciptaan tahap profesional, Osmo Pocket 3 menawarkan mod warna 10-bit D-Log M dan 10-bit HLG yang merakam landskap dengan perincian yang menakjubkan, memberikan warna yang tepat dan sorotan yang terang.

Dengan 10-bit D-Log M, anda boleh meneroka sehingga satu bilion warna dan mengalami perincian yang kaya dalam setiap tangkapan, manakala rakaman HLG HDR 10-bit menyediakan julat dinamik yang lebih tinggi untuk visual yang menakjubkan pada peralatan yang didayakan HDR.

Ciri Pintar

Osmo Pocket 3 memperkenalkan pelbagai ciri pintar untuk meningkatkan hasil kreatif anda. Skrin sentuh boleh putar OLED 2-inci dengan warna lengkap menawarkan kawalan mudah di hujung jari anda. Pemfokusan pantas piksel lengkap memastikan fokus yang tajam, walaupun dengan subjek yang bergerak pantas dan memperkenalkan mod Persembahan Produk untuk penstriman langsung yang lancar dan persembahan produk.

Dengan penstabilan mekanikal tiga paksinya, Osmo Pocket 3 memastikan imej yang stabil walaupun semasa pergerakan kamera dinamik.

ActiveTrack 6.0 menawarkan beberapa mod ikut, termasuk Pengesanan Muka Automatik dan Pembingkaian Dinamik, untuk rakaman tahap sinematik.

Tatasusunan tiga mikrofon terbina dalam mengurangkan hingar angin dan menangkap bunyi stereo pelbagai hala, memberikan audio yang teradun.

Keserasian DJI Mic 2 membolehkan rakaman dua orang untuk vlog, temu bual dan penstriman langsung.

Kesan Glamor 2.0 menambah pilihan kecantikan yang diperibadikan, manakala kunci paksi automatik Osmo Pocket 3 menetapkan gimbal dalam kedudukan storan.

Osmo Pocket 3 boleh dicas hingga 80% dalam masa 16 minit sahaja. Apabila dicas sepenuhnya, ia boleh merakam sehingga 116 minit rakaman 4K/60fps atau sehingga 166 minit rakaman 1080p/24fps, memberikan anda lebih masa untuk mendapatkan penggambaran yang anda suka.

Osmo Pocket 3 mempunyai bateri 1300mAh terbina dalam. Ia boleh dicas hingga 80% dalam masa 16 minit dan 100% dalam masa 32 minit. Data telah diuji dalam persekitaran makmal dengan pengecas DJI 65W PD (dijual berasingan).

Diuji dalam persekitaran makmal 25° C (77° F) dengan Wi-Fi dimatikan dan skrin dimatikan, dan harus digunakan untuk rujukan sahaja.

Mod Kreatif, Kemungkinan Yang Tiada Batasan

Osmo Pocket 3 ialah alat kreatif serba boleh, yang boleh menyesuaikan diri dengan mana-mana senario, termasuk penstriman langsung dalam definisi tinggi dan berfungsi sebagai kamera web untuk mesyuarat dalam talian serta sembang video. Fungsi kod masa terbina dalamnya memperkemaskan pasca penerbitan, memastikan rakaman anda disegerakkan dengan lancar antara kamera yang berbeza untuk pengeditan dan penceritaan tahap profesional.

Osmo Pocket 3 juga menawarkan pelbagai mod dan ciri kreatif dengan menggunakan beberapa ketikan sahaja, termasuk:

  • SpinShot
    Dapatkan pergerakan kamera lancar 180° dengan satu tangan.
  • Motion Lapse
    Dari matahari terbit sehingga lalu lintas bandar, tangkap aliran masa yang indah dan nyata.
  • Zum Digital
    Zum digital sehingga 4x membolehkan anda mendekati sebarang penggambaran.
  • Panorama
    Berikan landskap dan pemandangan yang luas segala butiran yang patut.

Osmo Pocket 3 boleh ditempah dari kedai pengalaman DJI, Shopee, dan Lazada dengan penghantaran bermula hari ini, 25 Oktober 2023, dalam konfigurasi berikut:

  • OSMO POCKET 3 – RM2299
  • OSMO POCKET 3 CREATOR COMBO – RM2959

Untuk maklumat lanjut mengenai semua informasi ciri, aksesori dan keupayaan baharu, sila lawati : www.dji.com/osmo-pocket-3