Selebriti yang terkenal dengan kemewahannya di Indonesia, Syahrini akan menjalani ibadah umrah bersama keluarga. Difahamkan penyanyi jelita ini akan membawa bersama pembantu rumahnya, Elin.

Elin, menurut Syahrini sudah bekerja dengannya bertahun-tahun dan Syahrini ada menjanjikan membawa Elin mengelilingi dunia sebagai tanda penghargaan yang banyak membantu beliau,

Pembantu rumah saya, Elin yang sudah 13 tahun bekerja. Janji saya mengajak Elin keliling dunia,

Tidak Boleh Berhijab

Walaupun Syahrini bergelumang dengan dunia glamour, Syahrini adalah wanita yang sangat taat dalam beribadah. Ramai yang mengharapkan Syahrini akan mengenakan hijab suatu masa nanti. Namun hingga kini, Syahrini belum memutuskan untuk mengenakan hijab kerana beberapa hal yang harus dia ikuti.

Kalau amanah almarhum untuk menjalahkan ibadah solat dan menutup aurat. Apakah setelah umrah saya bisa jalankan perintah Allah yang sebenarnya. Godaan kerjaan saya itu luar biasa. Saya masih terikat kontrak dengan client yang tidak boleh mengenakan hijab. Insya Allah setelah kontraknya selesai saya akan tunaikannya,”

View this post on Instagram

Good Morning !!! ••• #PrincesSyahrini

A post shared by Syahrini (@princessyahrini) on

Syahrini memang merupakan selebriti di Indonesia yang sangat sibuk dengan pergambaran filem. Tetapi, ia masih tetap meluangkan waktu untuk beribadah, serta mengikuti pengajian Islam di rumahnya. Kini, tinggal mengenakan hijab terasa kurang dari dirinya.

BACA  [GAMBAR] Inilah Penyanyi Sebenar OST Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal

Sumber