Featured, Telefon

Moto G5S Plus Mungkin Dilancarkan di Malaysia pada 6 November

Motorola Malaysia berkemungkinan besar  akan membawa Telefon pintar Moto G5S Plus yang lebih baik ke pasaran tempatan tidak lama lagi.

Di laman Facebooknya, Motorola Malaysia mula menunjukkan beberapa teaser untuk pelancaran telefon pintar baharu, dan sebenarnya itu adalah Moto G5S Plus. Kami juga dimaklumkan oleh syarikat bahawa akan ada acara yang berlaku pada 6 November. Kemungkinannya, itu akan menjadi acara pelancaran G5S Plus.

Setakat  ini spesifikasi G5S Plus adalah peningkatan sedikit ke atas G5 Plus. Mempunyai paparan 1080p 5.5 inci yang lebih besar (berbanding dengan skrin 5.2 inci “G5 Plus”), reka bentuk unibody all-metal yang lebih premium,  kamera hadapan menghadap 8MP, serta sistem dwi-kamera 13MP lengkap dengan Mod Potret.

Selain perbezaan ini, spesifikasi lain G5S Plus tidak begitu berbeza dari G5 Plus. Ini termasuk chipset Qualcomm Snapdragon 625, sehingga 4GB RAM dan penyimpanan 64GB yang boleh dikembangkan, bateri 3,000mAh, serta sensor cap jari yang menghadap muka. Secara semulajadi, G5S Plus juga menggunakan Android 7.1 Nougat.

Sumber Lowyat.net