Khabar terbaru dari pelakon dan pengacara popular ini. AirAsia Berhad telah melantik Neelofa sebagai pengarah bukan eksekutif bebas (non-executive independent director)

Menurut laporan dari NST, pelantikan itu telah sebulat suara diluluskan oleh ahli lembaga pengarah.

“Ahli lembaga dan saya gembira untuk mengalu-alukan Neelofa sebagai pengarah bebas bukan eksekutif. Pengalamannya sebagai usahawan, pencipta jenama menjadi sangat berhargai kepada AirAsia, dan dia akan dapat memberikan pandangan baru dalam perniagaan kami ketika kami berubah menjadi syarikat penerbangan digital, ” kata ketua pegawai eksekutif AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes .

Fernandes berkata reputasi Neelofa sebagai ahli perniagaan wanita terkemuka di Malaysia dan salah satu daripada beberapa rakyat Malaysia yang dinamakan oleh Forbes Asia, dan rekodnya dalam memperjuangkan wanita dalam perniagaan adalah inspirasi kepada AirAsia.

“Saya berharap dapat bekerja dengan Neelofa,” katanya.

Sementara itu, Neelofa berkata beliau gembira dapat mengambil cabaran itu dan menyertai keluarga AirAsia sebagai pengarah bebas bukan eksekutif.

“Ini bukan hanya pencapaian saya, tetapi untuk semua wanita di luar sana. Selama 7 tahun yang lalu, saya telah meneroka kedua-dua industri hiburan dan perniagaan yang telah memberi saya banyak peluang untuk berkembang dan berubah.”

“Saya teruja untuk mengambil peranan baru ini, untuk mencabar diri saya untuk pergi lebih jauh”

Wow! Makin murah rezeki Neelofa sekarang, semoga dia terus maju dan terus kuat berhadapan dengan cabaran suka duka bergelar anak seni. Pada netizen dan haters yang tak berhenti kecam, lihat lah hasil anda!