Kontroversi melibatkan jantina usahawan kosmetik, Nur Sajat Kamaruzzaman semakin hangat diperkatakan ramai selepas tindakan penulis blog, Papagomo menghubungi sendiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom bagi menggesa pihak Jakim mengambil tindakan terhadap usahawan itu.

Namun, Hangat.com difahamkan bahawa Papagomo atau nama sebenar beliau Wan Muhammad Azri Wan Deris pernah berskandal dengan seorang jurusolek terkenal dari Kota Kinabalu, Sabah yang lebih dikenali sebagai Hertonnye Linggom (Tonn) di sosial media dan mereka berdua pernah berbual mesra melalui video call sebelum ini.

Melalui video berdurasi 13minit 07saat itu, Papagomo seperti ingin mengurat dan ingin bertemu dengan Tonn pada bulan Disember 2017 yang lepas untuk menjalinkan hubungan mesra bersama.

Melalui rakaman itu, Papagamo berkata,

“Tonn bila nak turun KL?
Dari airport ke penginapan..
airport to airport.
Sampai airport, hantar balik ke aiport”

Papagomo menawarkan diri untuk mengambil Tonn di lapangan terbang dan akan menghantar Tonn ke tempat penginapan. Papagomo juga akan menghantar kembali ke lapangan terbang ketika Tonn ingin pulang ke Kota Kinabalu. Baik juga ya Papagomo ni? Baik ada sebab ke? hmmmm…

“Kita jumpa kat KL sekali, kat Tawau sekali.”

Papagomo menyatakan bahawa beliau pernah bertemu dengan Tonn beberapa kali sebelum ini.

“Kalau kau lalu aku akan belai-belai kau Ton..
Kau nak aku usap kau dari atas ke bawah atau bawah ke atas?”

Papagomo tidak berasa jijik dengan Tonn sebagai seorang pondan dan Papagomo menawarkan diri untuk memberi layanan yang istimewa untuk Tonn. Romantik juga ya Papagomo ni.. hikss!

“Kita pernah live tapi terputus”

Ini bukan perbualan pertama antara Papagomo bersama pondan yang bernama Tonn. Hangat.com pun rasa pelik kenapa Papagomo suka dengan golongan pondan atau mak nyah ya? Sedangkan dengan Nur Sajat beliau tentang habis-habisan.

“18 hari bulan Disember aku tak ada Tonn,
aku pergi Thailand,
tengok kawan-kawan aku kat sana,
kat sana kan cantik-cantik”

Papagomo mengatakan bahawa beliau akan berada di Thailand untuk melawat kawan-kawan beliau yang cantik? Hangat.com difahamkan di Thailand banyak lagi pondan atau mak nyah yang cantik. Apa motif Papagomo nak pergi Thailand? Nak dapatkan perkhidmatan dari kawan-kawan dia yang ‘cantik’ ke?

“19 hari bulan 12 kau datang KL kita set makan”

Papagomo membuat temujanji bersama Tonn dan Hangat.com tertanya-tanya apa yang terjadi pada 19 Disember yang lalu ya?

Apa MOTIF Papagomo?

Sehingga sekarang masih tertanya-tanya oleh netizen mahupun pihak Hangat.com apa MUSLIHAT Papagomo atas kontroversi yang terjadi. Adakah semata-mata mahu perhatian dari pelbagai pihak untuk mempromosikan gimnasium beliau atau ada sebab-sebab yang lain?

Sungguhpun ramai penyokong Papagomo akan mengatakan Papagomo hanya ingin “MENGANJING” Tonn atau Nur Sajat selepas membaca artikel ini, tetapi mengapa Papagomo ingin menyerang warga pondan ini? Apa salah kaum Luth ini?
Dan Kenapa perlu Papagomo ke Thailand dan berjumpa kawan-kawan “CANTIK” beliau? Atau adakah ini hanya untuk politik semata-semata untuk meraih undi untuk PRU yang akan tiba?

Hak penjagaan anak-anak melalui ISTERI PERTAMA.

Hangat.com difahamkan bahawa Papagomo pernah menerima waran tangkap yang dikeluarkan mahkamah dan juga penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah (JAWI) atas kes didapati gagal hadir dalam kes perlanggaran perintah hak jagaan sementara dan penyerahan dua anak perempuannya yang difailkan oleh isteri pertama Papagomo, Bellina Omar Sharifuddin Chin. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua anak perempuan, Wan Cassandra dan Wan Camillea.

Papagomo berlagak baik dan WARAK?

Papagomo yang dianggap “hero UMNO” juga pernah dikecam kerana meminum arak di Germany dan netizen mempersoalkan dari mana duit Papagomo dapat untuk ke Germany? Beliau juga dianggap panas baran sering memukul isteri dan juga merampas anak-anak dari isteri pertama. Jangan pula lepas ni kuncu-kuncu Papagomo kata itu sekadar gambar sahaja atau rantai emas tu bukan tulen.

Hukum lelaki memakai emas amat jelas hukumnya, iaitu haram berdasarkan begitu banyak dalil-dalil hadith, antaranya :-

Ali bin Abu Talib r.a. berkata:

“Rasulullah s.a.w. mengambil sutera, ia letakkan di sebelah kanannya, dan ia mengambil emas kemudian diletakkan di sebelah kirinya, lantas ia berkata: Kedua ini haram buat orang laki-laki dari umatku.”

(Riwayat Ahmad, Abu Daud, Nasa’i, Ibnu Hibban dan Ibnu Majah)

Papagomo angkat Bendera Putih?

Instagram peribadi Papagomo kelihatan seperti telah dipadam pada tengah malam semalam dan adakah ini tanda Papagomo MENYERAH KALAH? Malah Facebook beliau juga kali terakhir dikemas kini pada 17 Januari, 4.58petang.

Sumber : Sinar Harian, Jais

Artikel SebelumnyaRaja Farah Mengandung Lagi Selepas 2 kali Keguguran.
Artikel SeterusnyaShamsul Ghau Ghau Tiada Masa Untuk Ke Masjid !
Konsert, Muzik, Filem dengan hidupku umpama "bila bunyi bersatu kau milikku!"