Pemakaian susuk di kalangan artis rupanya sudah menjadi hal yang biasa. Zaman sekarang pun ada saja bomoh atau dukun yang mengaku secara terang-terangan menyediakan perkhidmatan ini.

Meskipun tak boleh disebut siapa sahaja artis-artis ini namun sudah menjadi lumrah di dunia hiburan bukanlah mudah dan memakai susuk dikatakan menjadi salah satu cara penunjang karier para artis.

Berbagai-bagai jenis susuk yang boleh dipakai mengikut kehendak si pemakai. Pada awalnya, penulis sendiri tidak percaya dengan manfaat susuk ini.

Pemakaian susuk ini secara jelasnya adalah meletakkan benda secara ghaib di bahagian tertentu untuk tujuan memikat. Susuk dipasang mengikut kesesuaian pemakai, bergantung pada bahagian mana dia ingin orang lain terpikat melihatnya.

Ada yang dipasang di mata, dagu, pipi atau yang lain. Konon setelah dipasang susuk akan nampak  ‘aura’ kecantikannya.

BACA  5 Filem Seram Suzanna Yang Buatkan Anda Tidak Boleh Tidur Malam

Boleh Pasang Susuk Secara Online

Susuk berasal dari bahasa Jawa “Susup” yang bermakna memasukkan. Tujuan memasukkan susuk adalah supaya tenaganya dapat dimanfaatkan bukan bermaksud memasang susuk kita kena memasukkan susuk ke dalam lapisan kulit.

Memasang susuk sebenarnya boleh dari mana sahaja asalkan tenaga pada susuk tersebut dapat masuk  kedalam tubuh dengan sempurna.

Kagum tak? Hangat.com menjumpai  satu laman sesawang yang menyediakan perkhidmatan pasang susuk. Jika dilihat pada laman sesawang ini iaitu DukunSusuk.com,  anda boleh memilih jenis susuk apa yang anda mahu, mereka menyediakan berbagai produk untuk digunakan sebagai susuk.

Susuk Kembang Kantil

Kewujudan susuk kembang kantil mungkin sedikit tersembunyi jika dibandingkan dengan susuk lainnya seperti susuk emas dan susuk berlian. Difahamkan susuk ini sendiri biasanya digunakan oleh orang yang lebih memahami ilmu spiritual.

BACA  Terbongkar! Adik Dedah Punca Julia Perez Hidap Kanser Rahim

Siapa sangka susuk bunga kantil menjadi salah satu susuk yang paling dicari oleh masyarakat. Bahkan hingga sangat diinginkan oleh para artis.

Ya, menurut laman sesawang yang mempromosikan Susuk secara dalam talian, DukunSusuk.com, sebahagian artis umumnya perempuan juga pernah dan masih menggunakan susuk kembang kantil.

Biasanya tujuan mereka menggunakan susuk ini untuk dikasihi dan juga daya tarik. Bukan sebagai menaikkan populariti seperti susuk yang digunakan oleh artis lain.

Artis yang menggunakan susuk kembang kantil di Indonesia seperti.

Roro Fitria

Julia Perez

Fifie Buntaran

Regina

Suzanna

Haram Pakai Susuk Dalam Islam

Susuk merupakan perbuatan syirik yang diharamkan. Dengan kata lain para pemakai susuk telah melakukan sihir. Alasan ‘yang penting niatnya’ tidak boleh mengubah status haram menjadi halal.

BACA  Heboh Video Ramalan Olga Syahputra Soal Julia Perez Jadi Kenyataan

Kerana niat baik hanya akan mendapat nilai baik jika jenis amal dan cara mengerjakannya juga baik dan benar dalam pandangan syar’i.

Zaiton Sameon Pernah Mengaku Pakai Susuk

Pada tahun 2010, penyanyi veteran Zaiton Sameon telah membuat pengakaun memakai susuk semasa zaman dia melonjak naik dan popular.  Menurut laporan dari Beautifunara, susuk tersebut di pakai di tekak, kaki dan beberapa tempat lain.

Anda rasa ada lagi ke artis Malaysia zaman sekarang pakai susuk?

Sumber DukunSusuk.com

Artikel SebelumnyaSelamat Tinggal Thor! Chris Hemsworth Mengaku Sudah Jemu
Artikel SeterusnyaTahniah! Aidil Zafuan & Zarema Zainal Timang Anak Lelaki Kedua
Gosip Selebriti sememangnya sudah menjadi sebahagian dalam hidup saya. Tak hairanlah jika selebriti hubungi saya untuk reka cerita gosip. Cerita sahih lebih diutamakan.