Rancangan Melodi rasanya tidak perlu diperkenalkan lagi. Rancangan ini sudah sekian lama bersiaran dan pengacaranya juga silih berganti. Namun begitu jika anda perasan, selain Naz Ahmad, Zuan Azmi juga begitu sinonim dengan Melodi yang sering kali bertanyakan soalan-soalan panas pada penggiat indusri hiburan.

Zuan Dedah Sebab Berhenti Kerja

Akan tetapi Zuan kini tidak lagi bersama Melodi kerana dia sudah berhenti daripada stesen televisyen TV3. Sebabnya? Menurut Zuan, ianya berikutan susulan Zuan memuat naik satu gambar berunsur gurauan mengenai Datuk Seri Najib Abdul Razak di Instagram yang menyebabkan dia dikecam rakan sejawatnya di stesen televisyen itu.

Tambahnya walaupun sudah memohon maaf, disebabkan sekumpulan manusia yang digelarkan Zuan sebagai ‘pemakan dedak gred A’ yang tidak menyenangi kewujudannya disitu menyebabkan dia mengambil keputusan untuk berhenti.

“Masih aku ingat h*nt dlm TV3 yg tibai aku kaw2 waktu kes gambaq DS Najib dulu. Beria-ria nak matikan aku dari TV3, sekarang dh kena halau belum? Untuk orang luar, warga keja TV3 atau Media Prima tidak bersalah, tapi yg salah h*nat  yang kuat makan dedak yang keja dlm TV3 tu sendiri. Percayalah aku cakap yg depa makan dedak gred A, hidup mewah. Cover saja story org2 tu masyukkk baq hang. Minta SPRM check account sekoq2. Depa masyuk tapi warga kerja lain merana bersusah payah atas tindakan mereka. Ada beza pekerja yang mengikut arahan dengan orang suruhan. Walaupun macam-macam cara aku buat nk betulkan salah aku tu dulu termasuklah cubaan nk jumpa & minta maaf dekat DS Najib, depa ni ibarat tak boleh stop selagi aku masih ada di TV3”

Mahu Banteras Rasuah

Dalam kenyataanya itu juga, Zuan turut memohon agar SPRM melakukan siasatan ke atas beberapa individu di TV3 yang didakwa terlibat dalam kegiatan rasuah.

“Di satu sudut, yg buat salah letak gurauan tak kena tempat tu aku, aku akui aku salah & tak patut buat. Ya lah aku tak sokong DS Najib, aku marah sebab apa yg DS Najib buat dekat Tun M pada waktu tu. Gila kot, Tun M tu negarawan hebat, orang Kedah & senior aku di SAHC, confirm2 la aku sokong dia. Aku antara frontliner (bahagian hiburan) TV3 yg berani tunjukkan sokongan kepada Tun M & DS Mukhriz di social media (IG & FB) pada waktu itu. Yang lain semua diam sebab nk selamat diri sendiri saja.

Untuk info setahun jugak aku hadap battle ni seblum aku decide berhenti dengan rela hati tanpa paksaan dari Media Prima pada Nov 2016 & focus bisnes Daging Merah Loqstaq aku. Believe me too many snakes there, semua punyai misi tersendiri baik dedakian, macai, atau dengki semua ada.Nak jelaskan di sini bahawa aku berhenti rela hati bukan sebab isu ni, tapi cubaan nk jatuhkan aku sebab isu ini ada berlaku dari luar & dalam TV3 pada waktu itu”

Tambahnya lagi, dia menjelaskan bahawa kebanyakan mereka yang bekerja di Media Prima menjadi mangsa cacian netizen dek kerana segelintir daripada mereka yang tidak bertanggungjawab. Dia juga turut berharap agar kepimpinan terkini dapat mengatur semula struktur pembangunan program TV3.

“Aku amat berharap h@n@t2 ni akan dibersihkan sepenuhnya dari TV3 & Media Prima khususnya yg ada dalam News tu. Kesian warga kerja lain bekerja siang malam nk cari rezeki utk keluarga kena hentam sebab h@n@t2 ni. Kesian lah kat depa ni. Jangan lah hina & caci rezeki mereka yang tidak bersalah.

Cucilah seluruh Media Prima kerana kalau setakat cuci news department saja tak jalan sebab h@n@t2 ni banyak lagi dkt department lain pun ada. Tak perlu aku mention siapa h@n@t2 ni. Sapa makan cili dia rasa pedasnya! Yg bukan h@n@t2 pastinya akan relax saja kan? Akhir kata Tun M dah diangkat jadi PM, dia pastinya akan bijak atoq TV3 tu jadi elok balik. Dont worry kawan-kawan disana”

Sejak Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri yang ke-7 nampaknya semakin ramai pembaca berita,wartawan dan artis mendedahkan perkara yang sebenar terjadi sebelum ini. Adakah mereka takut sebelum ini? Rasanya sudah ramai tidak sabar untuk tahu akan kebenaran yang sebenar!

BACA  Kecewa! Nama Namron Digugurkan Oleh TV3 Untuk Telefilem Raya

Sumber  Facebook Zuan Azmi 

like
love
1
haha
4
wow
sad
angry