Peminat sudah mengetahui bahawa Rita Rudaini sudah lama menjalani kehidupan bersama anak-anak sebagai ibu tunggal sejak bercerai dengan pemain bola sepak negara, Aidil Zafuan Abd Radzak suatu ketika dahulu.

Kepentingan Anak Didahulukan

Setiap kali menjelang Syawal, Rita jugalah yang sering kali sibuk membuat persiapan raya. Bukan untuknya tetapi untuk dua putera kesayangannya. Malah menerusi Instagram nya juga, Rita menzahirkan rasa sebak kerana anak-anaknya begitu memahami akan situasi mereka sekeluarga.

“Walaupon sorang-sorang, sibuk sana-sini tapi alhamdulillah sempat siapkan baju anak-anak. Baju raya mommy takde, lepas dapat anak, mommy dah tak kisah dah pasal baju raya, memang takde, harap pakai baju orang hadiah je. Tak kisah pon, kadang-kadang pakai je apa yang ada, anak-anak lebih penting tapi nasib baik dapat anak-anak yang tak meminta-minta”

https://www.instagram.com/p/Bj9CijqA-7c/?taken-by=ritrud727

Nasihat Buat Elly Mazlein

Menerusi muat naik statu yang sama, pelakon ini turut memberi nasihat buat Elly Mazlein yang ketika ini sedang ‘bergelut’ dengan isu nafkah anaknya yang tidak dibayar bekas suaminya.

BACA  Buku Biografi Rita Rudaini Habis Terjual Dalam Masa Empat Hari!

“Buat Kak Lina Pom Pom, takyah heran laa kalau pak dia tak bagi baju raya ka, lantak depa, memang mula-mula terasa sedih, geram, sampai hati buat anak mcm ni, tapi lepas dah tiap-tiap tahun macam tu, kami dah lali and tak heran.

Orang kat luaq sana mesti ingat pak depa bagi baju raya, duit raya, bayaq sekolah, hanya kami dan tuhan je yang tau doa banyak-banyak supaya kita anak-beranak dijauhi dari manusia munafik dan didik anak-anak kita seelok-elok perangai”

Menurut Rita, dia juga sudah lali dengan keadaan yang sama suatu ketika dahulu dan berharap Elly akan terus tabah membesarkan anak tunggalnya.

BACA  "Ini Papa Ya"- Elly Mazlein Beri Bayangan Sudah Ada Pengganti?
Artikel SebelumnyaTahniah! Achey Bakal Beraya Bersama ‘Orang Baru’ Tahun Ini
Artikel Seterusnya“Okay I Surrender” – Datuk Acis Dimasukkan Ke Hospital!
Khai Azfar
Writes to Express Not to Impress