Tidak dapat dinafikan setiap selebriti memiliki peminat setia yang rela melakukan apa saja untuk idolanya. Beberapa barang dari selebriti ini menjadi kegilaan dari penggemar. Namun ia bukan barang atau cenderemata yang biasa dijual di pasaran. Barang-barang merepek dari selebriti ini ditawarkan hingga dilelong dengan harga fantastik.

IKLAN

Bagi sesetengah orang, barang-barang yang ditawarkan milik selebriti ini tak sepatutnya di jual. Tapi disebabkan terlalu fanatik dengan artis pujaan, ia tetap ada yang membelinya. Beberapa barang ini memiliki harga yang mahal dan tak masuk akal.

Kami menyenaraikan beberapa barang dari selebriti yang dijual dengan harga fantastik.

1Air Mata Noah Cyrus Dijual Dengan Harga

Adik kepada Miley Cirus, Noah Cyrus baru saja mengalami putus cinta. Jalinan asmara yang dijalin dengan Lil Xan berakhir. Disebabkan kesedihan itu, Noah merilis lagu berjudul Good Cry yang berisi curahan hatinya. Menurut portal hiburan CNN Entertainment, titisan air mata yang mengalir kerana kecewa itu turut jadi merchandise. Noah menjual air matanya berharga USD$ 12,000 atau setara dengan RM 49, 686 

BACA  Sampai Ragut Ratusan Nyawa, 6 Konsert Maut Yang Pernah Terjadi di Dunia

2Air Kencing Lady Gaga Jadi Parfum

Penyanyi sensasi Lady Gaga mengejutkan dunia setelah air kencing atau urine miliknya dijadikan bahan pengharum tubuh.

Dipetik dari Page Six, hal tersebut terungkap di tahun 2014 dari pengacara Andy Cohen menyebutkan bahawa Lady Gaga telah memasukkan beberapa titis air kencing ke dalam ramuan parfum.

3Seluar Dalam Milik Elvis Presley 

Seluar dalam milik mendiang Elvis Presley dilelong kepada orang ramai. Dipetik dari Rolling Stone, harga seluar dalam yang sudah dipakai ini dijual dengan harga USD$ 15,000. Jika disetarakan dengan nilai tukar Ringgit sekitar RM 62,107.

5Seluar Dalam Michael Jackson

Bukan hanya seluar dalam milik Elvis Presley yang terjual dengan harga melampau. Seperti yang dilaporkan oleh Telegraph, seluar dalam dari Michael Jackson ini dijual di Ebay dengan harga USD& 1 juta atau setara dengan RM4.18 Juta.

6Bekas Sapu Tangan Scarlett Johannson Dijual Mahal

Sapu tangan yang telah digunakan oleh Scarlett Johannson di acara Tonight Show terjual. Dipetik dari portal E!News, harga sapu tangan ini mencapai USD$ 5,300 atau RM 21, 944.

8Sisa Dari Roti Bakar Milik Justin Timberlake

Selain Niall Horan, sisa roti bakar dari gigitan Justin Timberlake juga dijual di Ebay. Bekas gigitan roti ini dijual ketika dia masih bersama dengan di N’Sync . Jangan terkejut ia terjual hingga USD$ 3,000 atau RM 12,421. Siapalah pembelinya!