Laudya Cynthia Bella Sebak! Luah Rasa Terkilan Duduk Di Malaysia

5.0K

Setelah bernikah dengan Engku Emran pada 2017 lalu, Laudya Cynthia Bella telah memutuskan untuk menetap di Malaysia. Rupanya, keputusan tersebut cukup berat bagi Bella.

Semenjak tinggal di Malaysia, Laudya Cynthia Bella merasa kehilangan sahabat-sahabatnya. Hal tersebut telah diakui Laudya Cynthia Bella melalui sebuah video yang dimuatnaik dalam YouTube-nya pada Sabtu (17/11/2018).

“Yang buatkan saya berat duduk di Malaysia adalah,  saya kadang-kadang seperti rasa kehilangan  sahabat. Tapi di sisi lain memang sudah pilihan aku harus tinggal di Malaysia,” kata Laudya Cynthia Bella.

Malahan, hal tersebut membuat Laudya Cynthia Bella merasa cemburu ketika melihat sahabat-sahabatnya di Jakarta masih boleh bertemu dan bergurau bersama.

Apalagi sebelum bernikah, persahabatannya bersama  Zaskia Sungkar sangatlah erat. Untuk itu, ketika dirinya harus bernikah dan pindah ke Malaysia, dia merasa berat kerana harus kehilangan sahabat-sahabatnya.

“Lepas saya bernikah, saya benar-benar rasa kehilangan. Kerana saya seperti ditinggalkan. Kerana pada saat itu  hubungan saya dan Kia sangat dekat, sedekat-dekatnya. Jika saya ada masalah atau menimpa kesusahan Kia yang akan menemani saya,” ujarnya.