Pertandingan Miss World 2018 telah berlabuh tirai di Sanya, China, pada Sabtu (8/12/2018) kelmarin. Mahkota ratu kecantikan ini, dianugerahkan kepada wakil dari Mexico, Vanessa Ponce de Leon.

Menurut dari laporan India Today, Vanessa meraih gelar Miss World 2018, setelah memberikan jawaban yang sangat baik dalam sesi pertanyaan final.

Ketika itu dia ditanya soalan ini, “Bagaimana kamu menggunakan pengaruhmu sebagai Miss World untuk membantu orang lain?”

Vanessa Ponce dikatakan tampil santai dalam memberikan jawapannya.

“Aku akan menggunakan gelaranku seperti yang telah ku lakukan dalam tiga tahun terakhir, yakni menjadi contoh kepada semua orang. Kita semua boleh menjadi contoh untuk perkara yang baik di dunia,” katanya yang membuka jawapannya di babak final Miss World 2018.

Dia melanjutkan, “Kita semua harus mengambil berat, kita semua harus mencintai, kita semua harus berbaik hati antara satu sama lain. Ia Tidak perlu wang pun dan saling membantu tidaklah sesukar mana”

“Kita hanya harus pergi ke luar sana, dan selalunya ada orang yang memerlukannya bantuan yang kau tawarkan. Jadi, tolonglah sesiapa pun”- katanya sebagai penutup bicara

Vanessa Ponce de Leon memang tidak hanya sekadar pandai berkata-kata. Wanita lulusan jurusan Perniagaan Antarabangsa ini memang telah menjadikan dirinya sebagai sukarelawan dan menjadi jurucakap dalam National Youth Institute.

SUMBERIndia Today
Artikel SebelumnyaPetisyen Hentikan Iklan Shopee Blackpink Dibuka. Ini Sebabnya!
Artikel SeterusnyaBeyonce Muncul Buat Persembahan Di Pernikahan Anak Orang Terkaya Di India
Suka menulis untuk dikongsi bukannya dikecam.