Menjemput seorang penyanyi untuk menghiburkan tetamu di majlis pernikahan sudah menjadi perkara biasa. Namun, jika penyanyi yang diundang khas adalah nama besar seperti Beyonce, maka itu luar biasa. Itulah yang terjadi dalam pernikahan Isha Ambani dan Anand Piramal yang akan berlangsung pada Rabu (12/12/2018).

Menurut BBC, meskipun resepsi belum berlangsung tetapi kemeriahan untuk menyambut pernikahan pasangan ini sudah menjadi sebutan orang ramai di India kerana ia menampilkan penyanyi antarabangsa tersebut.

Para tetamu undangan akan dilengkapi dengan aplikasi untuk mendapat informasi semua kegiatan pesta, termasuk konsert tertutup oleh Beyonce.

Siapakah Isha Ambani dan Anand Piramal ini?

Isha adalah anak perempuan Mukesh Ambani, iaitu orang terkaya di India. Manakala calon suaminya, Anand Piramal juga anak lelaki kepada seorang hartawan di India. Jadi wajarlah pesta pernikahan mereka diadakan secara besar-besaran.

BACA  Baru 4 Bulan Berhijab, Nikita Mirzani Dah 'Buka' Tudung?
Foto: India Today

Bukan hanya nama Beyonce yang muncul dalam pesta perkahwinan ini, ada nama-nama besar lain di dalam senarai undangan seperti ahli politik terkenal di Amerika Syarikat, Hillary Clinton.

Beyonce terlihat ada memuatnaik beberapa gambar dia memakai baju tradisi India di akaun Instagramnya. Semalam (9/12/2018), Beyonce sendiri menghiburkan tetamu undangan yang dipenuhi suguhan musik dan tarian yang biasanya mendahului resepsi pernikahan.

Dikhabarkan para undangan VVIP ini didatangkan langsung ke India dengan menggunakan 100 pesawat sewaan.

BACA  Akaun Nur Sajat Dipadam Dari Instagram Selepas Dilapor Netizen?

Setakat ini tidak diketahui berapa jumlah bayaran yang diterima Beyonce untuk tampil di pesta pernikahan itu. Satu hal yang pasti, bayaran Beyonce bukan masalah bagi Mukesh Ambani, pemilik Reliance Industries yang memiliki kekayaan sekitar 47 miliar dolar AS itu.  Selain itu, bintang Bollywood, seperti Priyanka Chopra, yang baru melangsungkan pernikahannya juga dikhabarkan akan hadir.