Tren filem superhero masih akan terus berterusan pada tahun depan. Ini tentu bukan hal yang menghairankan bila kita fikirkan keuntungan yang diraih filem superhero sebelum ini.

IKLAN

Marvel dan DC, masih menjadi pengeluar sebahagian besar filem-filem superhero tahun mendatang. Tak hanya sekuel, filem solo yang mengetengahkan watak baru, juga muncul.

Anda termasuk di kalangan peminat filem superhero? Berikut tarikh ia dikeluarkan Amerika Syarikat, sebagai gambaran waktu penayangannya nanti:

2. Shazam! (5 April)

Setelah Batman dan Superman, kini giliran Shazam! dari DC Universe yang menunjukkan taringnya. Uniknya watak Shazam! (Zachary Levi) yang berotot dan memiliki penampilan sebagai seperti lelaki dewasa ini, asalnya adalah remaja 14 tahun bernama Billy Batson.

3. Hellboy

Hellboy atau Anung Un Rama (David Harbour) adalah iblis yang memiliki darah manusia. Dia memiliki misi untuk menghentikan seorang penyihir kuno yang berniat membinasakan dunia.

5. X-Men: Dark Phoenix (7 Jun 2019)

Filem ini akan bertumpukan pada karakter Jean Grey (Sophie Turner), yang kekuatan supernya mulai meracuni fikirannya, sehingga ia menjadi sang Dark Phoenix. Apa langkah X-Men selanjutnya?

6. Spider-Man: Far From Home (5 Julai 2019)

Setelah Avengers: End Game, Peter Parker (Tom Holland) kembali melompat dan menggarkan panggung menerusi Spider-Man: Far From Home. Kali ini bertemu dengan musuh bernama Mysterio (Jake Gyllenhaal).

8. Joker (4 Oktober 2019)

Bila filem yang lain bertumpukan kepada tokoh superhero, tapi yang ini justru mengangkat karakter super-villain. Joker yang dibintangi aktor ternama Joaquin Phoenix ini, mengangkat kisah komedi gagal yang gila dan menjadi seorang pembunuh.