Tahun 2018 menjadi ujian besar dalam hidup Ifan Seventeen. Vokalis Seventeen ini kehilangan 3 anggota band-nya dan  isteri tercinta, Dylan Sahara dalam bencana tsunami Selat Sunda pada Sabtu, 22 Desember 2018 lalu. Pada saat itu, band Seventeen sememangnya dijemput untuk mengisi acara hiburan di Tanjung Lesung Resort, Banten.

Melalui posting terbaru dalam akaun Instagram, Ifan juga masih berkongsi saat-saat indah bagi mengenang mendiang Dylan. Kali ini menyambut tahun 2019, Selasa lalu, Ifan kembali melakukan hal yang sama.

Dalam posting berbentuk video yang berisi paparan skrin Instagram Dylan, terdengar juga suara Ifan menyanyikan lagu “I’ll Never Love Again” yang dipopularkan oleh penyanyi Lady Gaga dalam filem “A Star Is Born”. Ifan meluahkan rasa sesal pada posting Dylan pada tahun 2017 lalu. Dalam posting ketika itu, Dylan sempat bingung siapa yang akan mencium Ifan bila dirinya telah tiada.

Posting Ifan tersebut mengundang komen ratusan pengikutnya di Instagram. Rata-rata mereka kembali memberi semangat dan sokongan agar Ifan bertambah kuat.