Sejak kebelakangan ini, penyanyi tersohor Celine Dion sering menjadi bualan netizen. Banyak komen netizen di media sosial yang ditujukan kepada pelantun “The Power of Love” ini. Mulai dari tubuhnya yang kian kurus, cara pemakaian malah kisah hubungannya dengan jejaka berumur 34 tahun, Pepe Muñoz turut menjadi sorotan.

Namun Celine Dion tak mahu ambil pusing soal hal ini. Seperti dalam wawancaranya dengan People, Rabu (30/1/2019), Celine Dion mengucap kalimat tegas untuk mereka yang mencela soal tubuh kurus dan busananya.

“Kalau kamu suka, aku akan bersamamu. Tapi kalau tidak suka, tinggalkan saja aku sendiri,” katanya.

Celine Dion menambah bahawa pakaian yang dia kenakan, dipilihnya demi mendapatkan energi positif.

“Aku melakukan ini untukku sendiri. Aku ingin merasa kuat, cantik, feminin, dan seksi,” tutur diva 50 tahun ini.

Banyak yang bertanya-tanya soal hubungan penyanyi berasal Kanada ini dengan jejaka yang berprofesi sebagai penari tersebut. Untuk gosip ini, Celine secara tegas mengatakan tak ada hubungan asmara antara keduanya. Hubungan mereka berdua hanya sahabat baik.

 ‘Ya Tuhan Rene (mendiang suami) baru meninggal dunia dan ada lelaki baru’. Ya, memang ada lelaki lain di hidupku, tapi bukan lelaki yang seperti itu (kekasih),” katanya.

Celine mengatakan ia sebenarnya bimbang dengan sorotan media akan membuat sahabatnya tertekan. Namun dia juga mengaku tak mahu terlalu ambil pusing bila orang mendakwa mereka berdua bercinta.

“Aku tak peduli kerana  dia sahabatku,” kata Celine Dion.