Bintang kontroversi, Lady Gaga semestinya sudah tak asing lagi di telinga para pecinta muzik. Penyanyi berusia 32 tahun ini memang dikenali meluas kerana kualiti vokal serta musikalitinya yang tak perlu diragukan lagi. Bahkan kini, wanita dengan asal Stefani Joanne Angelina Germanotta tersebut telah melebarkan sayapnya ke dunia lakonan, baik di TV mahupun filem.

IKLAN

Bercakap mengenai Gaga, tentunya selain memiliki bakat yang besar, pelantun “Bad Romance” ini juga memiliki penampilan yang tersendiri. Meskipun sebelum ini dia dikenali lantaran sering tampil aneh, tak dapat dinafikan jika sejak kebelakangan  ini Gaga kerap berdandan cantik dalam  beberapa buah acara.

BACA  Celine Dion Menangis Di Acara Pertunjukan Fesyen. Ada Apa?

Namun siapa sangka, rupanya sebelum  namanya mekar di industri hiburan, Gaga sendiri memang dikenali memiliki wajah cantik sejak remaja. Hal itu dapat dibuktikan dari tersebarnya sejumlah foto milik pelantun “Shallow” tersebut yang beredar luas di dunia maya belakangan ini.

Baru-baru ini, Gaga memang kembali jadi buah mulut netizen lantaran foto cantiknya semasa sekolah pada tahun 1999  kembali beredar. Dalam sejumlah foto yang diambil sejak dua dekad  tersebut, Gaga yang masih berusia 13 tahun terlihat seperti remaja pada umumnya yang tampil tanpa riasan.

Foto-foto ini diambil saat Gaga masih berada di Sekolah Menengah Pertama di Convent of the Sacred Heart, New York. Dari foto-foto ini, terlihat pula bahawa pelantun “I’ll Never Love Again” tersebut memiliki bentuk wajah yang tak berubah seperti sekarang, meskipun saat ini dia kerap mengenakan riasan tebal saat tampil di depan umum.

BACA  Spice Girls Muncul Kembali Tanpa Victoria Beckham?

Di sisi lain, secara tak langsung foto ini tentunya juga menepis rumor pembedahan plastik yang sering ditujukan untuk bintang “A Star is Born” tersebut. Seperti yang diketahui, Gaga memang kerap kali dikhabarkan melakukan awatan suntik filler hingga facelift lantaran ia terlihat awet muda dan semakin cantik seiring bertambahnya usianya.