Siapa yang tak kenal dengan legenda Bruce Lee? Aktor dan ahli bela diri ini namanya sangat melekat dengan filem-filem aksi lawan. Malah tak boleh dinafikan Bruce Lee adalah aktor yang mempopularkan filem-fielm kung fu ke seluruh dunia.

Filem Enter the Dragon, Game of Death, Fist of Fury, dan Way of the Dragon merupakan beberapa filem yang membuat nama Bruce Lee dikenali seluruh dunia. Sejak kemunculannya hingga kini, Bruce Lee akan berjaya memukau setiap orang yang menonton aksinya dalam filem.

Pemergian Bruce Lee buat selamanya pada tahun 1973, tidak membuatkan dia dilupakan. Peminatnya tetap menjadikannya idolanya walaupun sudah tiada. Seperti seorang pemuda dari Afghanistan yang bernama Abbas Alizada ini.

BACA  Bukan Sekuel! Filem Suicide Squad Seterusnya Adalah Versi 'Reboot'

Bermula dari menonton filem Bruce Lee kemudian mengagumi bakatnya, kini Abbas mempunyai julukan sebagai Bruce Lee dari Afghanistan. Abbas yang disebut titisan Bruce Lee dan ini 10 fakta dan gambarnya yang HANGAT.com rangkumkan dari akaun Instagram @official_abbli.

1Abbas mulai mengagumi Bruce Lee sejak umurnya 14 tahun.

2Sejak dari itu, dirinya mencuba untuk meniru dan berniat belajar ilmu bela diri itu dengan benar.

3Dia sempat berlatih di kelab olahraga Kabul. Namun kerana kesulitan wang, Abbas akhirnya hanya mampu berlatih di rumah.

4Pada tahun 2014, namanya mula dikenali umum setelah dia memuatnaik foto aksinya yang menyerupai Bruce Lee.

5Sama seperti Bruce Lee, Abbas ingin menjadi aktor bela diri terkenal, walaupun dia tidak mungkin mampu menandingi idolanya tersebut.

6Jejaka berusia 26 tahun ini kini sudah mula tampil di acara TV dan menjadi model iklan.

8 Gaya Abbas ketika sedang bercuti di Thailand. Tetap mirip Bruce Lee kan?

9Nah beginilah gaya Abbas sedang berlatih nanchuku. Hebat kan?

View this post on Instagram

💪🏻👍🏼#nanchuku

A post shared by Abbas Alizada (@official_abbli) on