Berbagai-bagai info dan cerita mengenai Avengers: Endgame tentunya menjadi buruan para peminat. Lagi-lagi, seri ke-4 “The Avengers” ini dikatakan bakal jadi siri penutup dari 22 filem MCU sebelumnya. Oleh kerana itu, segala macam bocoran, baik berupa concept art, teaser, poster, mahupun plot pun selalu mendapat pandangan dari kalangan peminatnya.

Kali ini, bocoran terbaru didedahkan oleh aktor watak Peter Quill alias Star-Lord, Chris Pratt. Dipetik dari Comic Book pada Rabu (6/2), baru-baru  ini aktor “Guardians of the Galaxy” tersebut mengatakan bahwa siri lanjutan “Avengers: Infinity War” ini dijamin tak akan mengecewakan.

Hal tersebut diungkapkan oleh Chris secara langsung saat dia diundang dalam acara “Good Morning America” baru-baru ini. Dalam acara ini, aktor berusia 39 tahun itu menyebut sebenarnya dia boleh saja memberi banyak bocoran, namun dia dilarang melakukannya oleh pihak studio.

“Aku boleh memberi tahu banyak informasi. Tapi yang harus aku katakan adalah filem ini akan dirilis tahun ini dan semua orang di dunia akan melihatnya. (Yang pasti) semua yang dijanjikan di filem sebelumnya akan kembali disajikan (di filem ini), dan masih banyak lagi.”

Semestinya ini bukanlah pertama kalinya Chris Pratt buka mulut mengenai “Avengers: Endgame”. Sebelum ini, aktor “Jurassic World: Fallen Kingdom” ini juga pernah berbicara tentang wataknya, Star-Lord, yang menjadi perdebatan di “Avengers: Infinity War” lantaran dianggap mensia-siakan kesempatan untuk membunuh Thanos (Josh Brolin).

Seperti yang diketahui, Chris dinilai sengaja mengganggu kesempatan membunuh sang supervillain. Walaubagaimanapun, Chris mengatakan bahawa dia tak begitu bimbang dengan penilaian para peminat terhadap wataknya.

“Aku tidak gugup sama sekali saat ‘Endgame’ keluar nanti. Aku fikir itu (kemarahan peminat)  benar, dan aku secara peribadi merasakan hal yang sama seperti orang lain tentang Star-Lord,” lanjutnya. “Tapi aku tahu banyak hal, ok? Dan aku merasa penonton akan terpesona ketika filem selanjutnya dirilis.”

Di sisi lain, sikap Star-Lord yang memancing rasa geram di “Avengers: Infinity War” tersebut tentunya bukan dilakukan tanpa alasan. Sebelumnya, duo sutradara Russo Brothers sendiri memang mendakwa bahawa mereka ingin menegaskan bagaimana para superhero merasa begitu kehilangan hingga mempertaruhkan segalanya.

Apatah lagi, “Avengers: Infinity War” memang dikhususkan untuk menggali lebih dalam watak Thanos, sebelum akhirnya tokoh antagonis tersebut mendapatkan balasan setimpal atas perbuatannya.

“Avengers: Endgame” sendiri dijamin akan menjawab beragam teka-teki yang ditinggalkan oleh “Avengers: Infinity War”. Kembali disutradarai oleh Russo Brothers, filem ini siap menemui penonton pada April mendatang.