Diam-diam Ed Sheeran dikatakan sudah melangsungkan pernikahan dengan pilihan hatinya Cherry Seaborn yang juga dikenali sejak zaman sekolah. Berita gembira itu didedahkan menerusi The Sun yang menyebut pasangan ini rasmi bernikah pada akhir 2018 lalu.

Acara pernikahan Ed Sheeran dan Cherry Seaborn diadakan secara sederhana di Suffolk. Disebutkan, sebenarnya Ed Sheeran dan Cherry Seaborn sudah bernikah sebelum hari perayaan Natal Disember 2018 tahun lalu.

Ed and Cherry telah melangsungkan pernikahan di kampungnya Framlingham, Suffolk

“Ed Sheeran bernikah beberapa hari sebelum Hari Natal. Acaranya sangat tenang dan hanya dihadiri oleh beberapa teman lama Ed, keluarga terdekat, dan pendeta,” ungkap salah seorang sumber pada The Sun.

Foto: The Sun

Tidak berhenti sampai di situ saja, sumber tersebut juga menyampaikan, jumlah tamu undangan di acara pernikahan Ed Sheeran dan Cherry hanya sekitar 40 orang saja. Tak hairan jika info soal hari besar mereka berjaya dirahsiakan dari orang ramai dan media.

“Di sana cuma ada 40 orang, malah Taylor Swift tidak hadir, begitu juga dengan para wakil dari syarikat rakaman ataupun rakan sesama ahli muzik. Dia (Ed) tak ingin membuat heboh, dia hanya ingin sesuatu yang boleh dinikmati sendiri, sebuah pernikahan musim dingin yang intim,” katanya.