Sinopsis Terbaharu ‘Avengers: Endgame’ Didedahkan

1.6K

Sinopsis baruAvengers: Endgame akhirnya tular di media sosial. Dipetik dari Movieweb pada Selasa (12/3), sinopsis ini pada awalnya di kongsikan oleh Atom Tickets, dan kemudian disahkan oleh Disney. Tak seperti sebelumnya, nampaknya kali ini Marvel Studios bakal membuat akhir cerita yang amat berbeza di franchise MCU.

Dalam sinopsis yang dikongsikan, Captain Marvel (Brie Larson) dan Ant-Man (Paul Rudd) dikatakan bakal memegang peranan penting. Bahkan kedua-dua superhero ini diwar-warkan akan memainkan peranan vital dan menjadi kunci cerita siri lanjutan “Avengers: Infinity War” itu.

“Thanos menjentikkan jarinya di ‘Avengers: Infinity War’, dan separuh kehidupan di alam semesta langsung lenyap. Sekarang sekelompok prajurit yang masih hidup, termasuk Captain America, Black Widow, Iron Man, Thor, dan Hulk bekerja untuk menangkal aksi pemusnahan massal Mad Titan,” bunyi awal sinopsis tersebut.

” Oleh kerana superhero kita tidak mampu menghentikan Thanos di perang yang pertama, apakah yang membuat mereka berfikir mereka boleh menang dalam pertarungan selanjutnya? Jawapannya mungkin ada pada kekuatan luar biasa, terima kasih kepada Captain Marvel, atau di ruang terkecil antara atom yang dapat diakses oleh Ant-Man. Saat semuanya berakhir, tidak ada lagi yang sama,” tulis sinopsis itu.

Sinopsis ini tentunya menyiratkan fakta bahwa Captain Marvel berpotensi mengalahkan Thanos (Josh Brolin) dengan kekuatan luar biasa yang dimiliknya. Seperti yang disajikan dalam filem “Captain Marvel”, superhero wanita dengan nama asal Carol Danvers tersebut memang disebut-sebut sebagai pahlawan terkuat MCU dan diduga mampu menjadi lawan sepadan bagi Thanos.

Sedangkan Ant-Man sendiri diwar-war menjadi satu-satunya orang yang boleh membantu Captain America (Chris Evans) untuk menghidupkan kembali para korban Thanos di “Avengers: Infinity War”. Ant-Man kemungkinan besar akan mengajak para Avengers yang tertinggal untuk memasuki Quantum Realm.

Meskipun hingga kini belum diketahui bagaimana caranya keluar dari dimensi tersebut, mengingat bahawa sebelumnya ia terjebak di dalamnya lantaran keluarga Pym menjadi korban Thanos.

Di sisi lain “Avengers: Endgame” tentunya akan menjadi sajian yang paling dinantikan oleh peminat, mengingat bahawa projek ini merupakan puncak dari 22 filem MCU sebelumnya. Kembali diarahkan oleh Anthony dan Joe Russo, siri lanjutan “Avengers: Infinity War” ini akan dirilis pada 26 April mendatang.