Black Pink kini sedang sibuk mengadakan tour konsert keliling dunia di samping persiapan comeback “Kill This Love”. Februari lalu, kumpulan di bawah YG Entertainment itu mengadakan konsert di Singapura. Malangnyanya konsert mereka mendapat review buruk dari wartawan The Straits Times.

Wartawan tersebut memuji aksi pentas Jennie dan ahli yang lain. Namun dia mengkritik jumlah lagu original Black Pink yang sedikit sehingga sepanjang konsert diisi dengan penampilan mereka menyanyikan lagu orang lain.

PHOTO: YG ENTERTAINMENT

“Energi mereka cukup menular, Malangnya, hal yang sama tidak dapat dikatakan untuk muzik mereka. Sangat sayang,Β  Kumpulan berumur dua tahun hanya memiliki satu album lengkap dengan sembilan lagu,” tulis wartawan.

“Di setiap lagu, anda boleh melihat sekilas apa yang mampu dilakukan grup dalam hal kemampuan dan gaya muzik, tapi tidak cukup memberikan pengalaman yang sepenuhnya memuaskan.”

“Semoga mereka akan kembali ke Singapura suatu hari nanti dengan lagu-lagu yang lebih lengkap. Namun sampai saat itu, Black Pink, dengan aksi pentas mereka, pertunjukan yang bersemangat dan penampilan yang indah masih menunjukkan kenapa mereka dapat menjual konser arena di seluruh dunia,” wartawan akhiri reviewnya.

Setelah melihat review dari wartawan Singapura, netizen semakin mengkritik YG Entertainment. Agensi ini dinilai serakah kerana mengadakan konsert keliling dunia padahal Black Pink hanya memiliki 9 lagu.

BACA  Mangsa Tikaman Netizen! Ini Kronologi Sebenar Kenyataan Abby Abadi Terhadap BLACKPINK