Sebelum ini seorang wanita mendedahkan dirinya telah menjadi mangsa rogol secara bergilir-gilir yang dilakukan  oleh Jung Joon Young, Choi Jong Hoon dan tiga orang lain. Mangsa yang begitu kenal baik dengan mereka pada awalnya telah dibius kemudian dirogol dalam keadaan tidak sadar.

IKLAN

Bukan hanya dirogol dan penyebaran video haram saja yang dilakukan kumpulan grup chat Seungri dan Jung Joon Young ini. Media Korea Koreaboo melaporkan mereka juga menggadakan pesta dadah.

Seungri

Difahamkan Seungri dan kumpulan grup chatnya mengadakan pesta minum dengan “happy balloons” (dinitrogen monoksida) antara 2015-2017. Pesta ini juga dihadiri ramai  wanita berusia awal hingga pertengahan 20-an di sebuah bar di Itaewon.  Happy balloons sendiri mengandungi kandungan yang membuat mereka yang menghirupnya hingga high selama 20-30 saat.

BACA  Da'i Wan Tegur Netizen Gara-Gara Anggap Seungri Big Bang Sebagai Nabi Isa
Jung Joon Young

Pekerja dari bar tersebut bertemu dengan wartawan dan mendedahkan bahawa Seungri, Choi Jong Hoon, Yoo In Suk (suami aktres Park Han Byul) dan Mr. Kim termasuk dalam anggota grup chat yang sering mengunjungi bar dan mengadakan pesta dengan dinitrogen monoksida. Seungri sendiri telah mengunjungi bar sejak Mei 2015.

Kebanyakkan pekerja di bar biasanya menyaksikan Seungri dan gengnya mendapatkan kotak-kotak kapsul dinitrogen monoksida yang dikirim ke bar.

“Mereka mengambil sekotak kapsul dari pintu masuk bar dan membawanya ke meja sudut tempat mereka di belakang. Dengan menggunakan alat ekstraksi, mereka akan membuat “happy balloons” dan menghirupnya. ” kata pekerja bar tersebut.

Happy balloons sendiri mengandungi kandungan yang membuat mereka yang menghirupnya hingga high selama 20-30 saat.

Dinitrogen monoksida merupakan bahan terlarang dan penggunaannya sebagai halusinogen sekarang dikenakan hukuman. Ahli grup chat jarang mengunjungi bar setelah pertengahan 2017 dan berhenti berkunjung ke situ selepas Burning Sun dibuka pada Februari 2018.

BACA  Kontroversi Video Seks, Anggota CN Blue & FT Island Terlibat?