Macam-macam hal yang tengah berlaku di negara seberang saat ini. Sebelum ini kamai ada mengeluarkan sebuah artikel mengenai video bogel sambil melakukan onani oleh tujuh artis dan satu atlet telah menghebohkan media sosial sejak awal minggu ini.

IKLAN

Beberapa video rakaman singkat itu menunjukkan beberapa lelaki mirip beberapa selebriti terkenal di Indonesia, termasuk Daniel Wenas, Kriss Hatta, hingga Richard Kyle.

Walaupun sudah beberapa hari ianya tular, tidak ada maklum balas dari ke lapan-lapan selebriti kacak ini. Tetapi ada sesuatu yang mengejutkan datangnya dari seorang lelaki yang mengaku menjadi dalang penyebar video tersebut dan telah memohon maaf secara terbuka.

BACA  Bakal Melahirkan! Zizie Ezette Umumkan Jantina Anak

“Saya menggunakan akaun Instagram (menyebutkan nama akaun) dan Twitter (menyebutkan nama akaun) mengaku bahawa telah melakukan penipuan. Penipuan saya lakukan dengan menyebar video mahupun foto tidak wajar ” ujar seorang lelaki dalam video yang beredar di akun gosip Lambe Turah.

“Saya bertanggung jawab penuh atas kekecohan yang terjadi di media sosial yang menjadi pengaruh kuat di dunia nyata,” sambungnya lagi.

Lelaki tersebut mengaku telah memanipulasi foto dan video Jonathan Christie. Dia juga mengungkap permintaan maaf pada beberapa nama lain, termasuk Kriss Hatta.

“Saya memohon maaf setinggi-tingginya pada yang videonya tersebar, lagi-lagi untuk Jonathan Christie yang fotonya itu merupakan milik orang lain, orang Thailand yang saya ambil satu tahun lalu, Daniel Wenas, Syamsir Alam, dan Kriss Hatta yang secara tidak langsung saya memalukan dan menanggung rugi,” kata lelaki itu.

Lelaki tersebut juga berjanji tidak akan melakukan hal sama pada masa akan datang. Dia juga memohon orang ramai supaya berhenti menyebarkan video-video panas tersebut.

“Saya berjanji kejadian seperti ini tidak akan berrulang. Dan untuk semua orang, berhenti untuk berkongsi atau kalian akan seperti saya. Sekali lagi mohon maaf,” tegasnya

Masih belum dapat dipastikan sama ada video permintaan maaf tersebut sahih atau tidak. Lantaran intonasi suara yang kurang jelas, identiti lelaki itu juga belum diketahui secara tepat.

BACA  Hamil Anak Kembar! Aliff Syukri Mohon Doakan Isteri & Kandungan