Sebelum ini, usahawan selebriti popular Dato Seri Aliff Syukri telah berkongsi video dimana kelihatan anak perempuannya Qadejah menangis teresak-esak dipercayai akibat dirotan Aliff kerana membuka tudung di hadapan lelaki lain. Biarpun tegas, Aliff tetap memujuk anak perempuannya sambil menyapu ubat.

Aliff Kesal Segelintir Pihak Tidak Faham 

Namun begitu, diruangan komen tersebut terdapat segelintir pihak yang mengkrtik cara didikan Aliff yang disifatkan mereka seperti keterlaluan seolah-olah mendera anak perempuannya itu. Susulan daripada kritikan tersebut, Aliff memuatnaik video penjelasannya dan akui kesal kerana terdapat pihak yang cuba mempertikaikan cara didikan.

View this post on Instagram

jaga anak awak dulu x payah sebuk hal anak saya.. . . saya ni mmg lah mulut laser kuat membebel tapi saya ni x bodoh tau sy syg anak sy sendiri…sy buat mesti ada sebab…jaga anak perempuan zaman skrg kena lebih takut tngok keadaan semasa……dalam mendidik anak saya ada cara saya..kadang2 pelik la org yg sibuk cara kita didik anak…saya ni dah la jahil…jahat…..bukan orang baik,sekolah pun bodoh…takkan saya nak anak saya ikut perangai buruk saya….saya nak anak yg terbaik.. . klau lah korang nak tau mak saya jauh lebih garang… Dulu mak saya ni pukul sgn getah paip, pijak,lepang, semua ckup pakej… sbb tu sy jadi sampai hari ni menghargai erti kehidupan… orang2 dulu ni mmg didik anak ada cara mereka,saya pilih didik anak cara lama,yg nak ikut zaman terpulang la…..sebab esok2 kalau anak saya tak elok saya juga yg dipersalahkan bukan korang..😅 sila komen dibawah pandangan korang jaga anak pulak…

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Mahukan Yang Terbaik Buat Anak-Anak 

Menurut usahawan itu, dia mahukan yang terbaik buat anak-anaknya dan masih tahu cara terbaik dalam memberikan didikkan kepada mereka. Malah dia turut mengimbas kembali cara didikan ibunya keika dia masih kecil kerana dengan cara didikan itulah yang mengajarnya erti kehidupan.

Meskipun ada pihak yang mengecam,rata-rata pengikut Aliff menyokong kenyatannya dan turut memuji kerana tidak terlalu manjakan anak-anaknya dengan kemewahan meskipun dia tergolong dalam golongan yang berada.