Gara-gara mahu menjadi ‘Travel Influencer’ yang sering pergi ke pelbagai tempat, Fiona sanggup membayar sehingga US$ 20 ribu atau sekitar RM80 Ribu untuk menikmati percutian mewah dengan caranya tersendiri.

Berkongsi momen-momen menarik semasa bercuti pastinya sangat menyeronokkan. Namun apa gunanya jika percutian itu menghantui anda dengan masalah di kemudian hari, seperti yang dialami oleh Fiona Melbul.

Wanita berasal dari Australia ini berhasrat untuk mempamerkan percutian mewah ala-ala ‘Travel Influencer’ kepada pengikutnya di Instagram namun malangnya, dia terpaksa menghabiskan duitnya berpuluh ribu ringgit sehingga memaksa beliau untuk berhutang.

Agaknya macam mana gaya percutian Fiona ini sehingga terpaksa berhutang beribu-ribu ringgit? Lihat penjelasan ini seperti yang dilaporkan oleh The Sun:

Percutian ke Disneyland

Disneyland sentiasa menjadi salah satu destinasi impian pelancong, termasuk Fiona Melbul.

Seperti pelancong lain yang sanggup menghabiskan banyak wang di sana, Fiona juga mendakwa membelanjakan sehingga US$20 ribu atau bersamaan dengan RM80 ribu merealisasikan impiannya.

Walau bagaimanapun, wanita yang menetap di Australia ini membayarnya dengan terpaksa berhutang. Sebenarnya, matlamat utama hanya mahu menunjuk-nunjuk kepada rakan-rakannya.

“Anda ambil 10, 20 gambar untuk mendapatkan yang sempurna, memuat naiknya ke media sosial, dan kemudia menunggu rakan anda melihatnya,” kata Fiona.

“Kemudian anda akan mendapat komen dari mereka yang cemburu. Ia membuatkan saya berasa puas kerana berjaya melakukannya, “katanya.

Fiona mengakui, dia terpaksa berhutang kerana ketakutannya kepada Fear of Missing Out atau FOMO apabila adiknya mendedahkan bahawa dia akan pergi ke Disneyland di Amerika Syarikat.

Kredit FOto: atfusa.com

Dia terus membuat keputusan untuk menyertai rancangan itu walaupun dia tidak mempunyai cukup wang untuk pergi bercuti selama enam minggu.

“Saudaraku berkata dia akan pergi ke Disneyland dan saya berkata anda tidak akan pergi tanpa saya, ‘maka saya meminjam wang. Saya rasa kos perjalanan US$ 8 ribu (bersamaan dengan RM24 Ribu) dan itu semua hutang,” dia mengakui.

Dengan tujuan awal hanya ingin menunjuk-nunjuk kepada rakan-rakannya, Fiona juga cuba mengambil gambar yang menarikuntuk dipamerkan. Untuk merealisasikannya, dia tidak teragak-agak untuk menghabiskan banyak wang.

Untuk mendapatkan salah satu foto di Disneyland, Fiona mendakwa telah membelanjakan jumlah kos sebanyak US$ 10 ribu. Malangnya, selepas memuat naik gambar itu hanya disukai 18 likes dan menerima tiga komen.

Fiona, yang kini mempunyai hutang hingga puluhan ribu ringgit, terpaksa kembali ke rumah ibu bapanya sehingga keadaan kewangannya bertambah baik.

Mudah-mudahan artikel ini dapat memberi pengajaran dari perjalanan hidup Fiona!

Artikel SebelumnyaFilem Hustlers ‘Tidak Lepas’ Tayangan Di Malaysia
Artikel SeterusnyaMarvel Dedah Trailer Rasmi The Infinity Saga
Gosip Selebriti sememangnya sudah menjadi sebahagian dalam hidup saya. Tak hairanlah jika selebriti hubungi saya untuk reka cerita gosip. Cerita sahih lebih diutamakan.