Sejak akhir-akhir ini, nama DJ Gebby Vesta telah menjadi perbualan hangat di Indonesia. Ini berpunca dari pengakuan mengejutkan yang mengatakan dia seorang transgender. Dia telah menjadi seorang transgender ketika berusia 19 tahun.

Gebby juga melakukan pembedahan penggantian alat kelamin di Thailand pada tahun 2013. Walau bagaimanapun, beliau mengakui dua tahun terakhir mengalami pergolakkan dalaman. Sehingga akhirnya Gebby membuat pengakuan kepada orang ramai.

Dipetik dari Tribunews, baru-baru ini, melalui IG Stories-nya, Gebby memberitahu bahawa identiti yang digunakannya masih dengan nama seorang lelaki. Ini dinyatakan pada pasport, kad pengenalan (KTP) dan sebagainya.

Di samping itu, ada juga netizen yang mengajukan pelbagai soalan peribadi. Salah seorang daripada mereka mempersoalkan bagaimana DJ seksi ini menunaikan solat.

“Ketika aku menunaikan solat, aku memakai telekong. Selalunya aku solat sendirian supaya aku tidak menyentuh wanita lain. Sama ada cara saya ini diterima atau tidak, urusan aku dengan Yang di Atas,” katanya.

Walaupun sejak zaman kanak-kanak dia berpakaian seperti seorang wanita, tetapi Gebby Vesta mahu mati sebagai seorang lelaki. Yang tertera pun almarhum, bukan almarhumah.

“Jelas sekali aku akan jadi almarhum. Kerana aku tak mahu mati sebagai perempuan. Saya ingin hidup sebagai perempuan, tapi saya ingin mati sebagai laki-laki,” ujarnya.