Buat pertama kalinya, OPPO mengumumkan kehadiran produk terbarunya dan  kali ini dari kategori audio. Produk bernama Enco Q1 adalah headphone tanpa wayar dengan sambungan Bluetooth yang membawa reka bentuk neckband.

OPPO Enco Q1 akan dilancarkan bersama-sama dengan telefon pintar OPPO Reno2 pada 15 Oktober ini.

Fitur yang terunggul untuk Enco Q1 adalah ‘hybrid active noise cancelling feedback’ dan ‘feedforward’. Ciri canggih ini disematkan pada empat mikrofon, dua di sebelah kiri dan dua lagi di sebelah kanan. Fitur ini merupakan suatu teknologi yang membuat suara dari luar tidak masuk kedalam headphone dan tidak mengganggu suara pada headphone.

‘Feedforward active noise cancellation’ menggunakan mic eksternal untuk mengukur suara dari lingkungan sekitar agar dapat diredam dan tidak masuk ke telinga. Sementara dua mic lainnya berada di sekitar earphone untuk mendengarkan dan meredam noise(bunyi bising) yang ada di sekitar telinga.

Headphone OPPO Enco Q1 menawarkan reka bentuk yang elegan dengan tiga pilihan warna yang menarik, di antara Hitam, Putih and Jingga. Peranti ini mempunyai earbuds dalam telinga yang direka supaya ia dirasai dengan betul dan selesa di telinga.