Oppo bakal melancarkan smartphone terbarunya, Oppo F5 dan akan tiba di Malaysia tidak lama lagi. Oppo F5 dilaporkan akan mmuncul dengan layar FHD+ full screen display dengan resolusi 2160 x 1080 piksel dan juga kehadiran A.I. Beauty Recognition Technology pada kamera selfie.

Teknologi tersebut mampu memindai lebih dari 200 titik wajah dan mengenali setiap keunikan detail wajah, seperti pada bahagian hidung, lekuk pipi, dan bentuk dagu untuk memberikan peningkatan kualiti pada hasil foto.

Fitur ini juga dapat menganalisis dan mengenali secara detail subjek foto mulai dari jenis jantina, usia subjek, warna hingga jenis kulit. Juga dapat melakukan perhitungan terhadap kondisi cahaya sekitar yang akan dihubungkan dengan database foto global untuk mereferensikan hasil selfie.

Oppo F5 sendiri menjadi peranti pertama Oppo yang muncul dengan layar full screen display dengan rasio layar 18:9. Kehadiran layar besar ini sudah tentu tidak akan menambah dimensi dari peranti F5 itu sendiri.

Seperti pada siri Selfie Expert sebelumnya, Oppo dikatakan akan mengusung tidak hanya satu jenis F5. Namun, belum dapat dipastikan berapa jenis variasi yang akan dilancarkan di Malaysia.

Sumber Oppo Malaysia

SHARE
Previous articleTelefon Pintar Pertama Razer Dengan RAM 8GB?
Next articleMahu iPhone 8? Milikinya Dengan Hanya Serendah RM 83 Sebulan Menerusi Plan Celcom
Suka menulis untuk dikongsi bukannya dikecam.