Oppo bakal segera melancarkan smartphone terbarunya, Oppo F5 di Malaysia pada awal November 2017.

Makin dekat dengan hari pelancarannya, makin banyak detail yang terungkap tentang peranti ini. Terbaru adalah terbongkar hasil kamera belakang Oppo F5.

Foto itu menunjukkan suasana malam yang ditangkap dengan kamera depan Oppo F5. Foto tersebut memperlihatkan gambar bangunan dengan taburan lampu yang tajam dan detail.

Diketahui bahwa Oppo F5 mempunyai resolusi kamera belakang 16MP. Selain itu, kemampuan fotografi malam dengan kamera Oppo F5 juga disokong dengan kehadiran lensa bukaan besar f/1.8.

Boleh dikatakan, meskipun Oppo F5 merupakan peranti yang mengusung jargon Selfie Expert, kamera belakangnya tetap hebat.

Oppo juga merungkai beberapa detail spesifikasi Oppo F5, di antaranya adalah full screen FHD 6 inci dengan rasio 18:9 dan resolusi 2.160 x 1.080 piksel. Skrin ini juga terlindungi dengan pelindung Gorilla Glass 5.

Sementara kamera depannya memiliki resolusi 20MP dan bukaan f/2.0 dan AI Beauty recognition. Kamera utamanya adalah 16MP dengan bukaan f/1.8.

Oppo juga belum memberikan pengesahan tentang harga yang menggantikan Oppo F3 ini. Namun, Oppo jamin peranti ini akan memiliki kesesuaian harga antara kualiti kamera, rekaan, dan berbagai ciri menarik di dalamnya.

SHARE
Previous articleApple Hasilkan Video Penggunaan Mod Portrait Lighting
Next articleApple Nafi Komponen Face ID iPhone X Dikurangkan
Suka menulis untuk dikongsi bukannya dikecam.