Tech

7 Aplikasi Terbaik Untuk iPhones

iPhone keluaran daripada Apple ini, merupakan satu nama yang tidak asing di dalam industri teknologi di dunia. Malah iPhone semakin berkembang dengan perubahan yang drastik dan maju ke hadapan.

Kecanggihan telefon bimbit iPhone ini berevolusi membuatkan ia di minati ramai. Tetapi sudah tentu selain evolusi telefon ini, segala yang berkaitan dengan iPhone akan di ambil kira sebelum memilih untuk memilik telefon advanced ini.

Foto: Time Magazine

Dan salah satunya adalah applikasi atau Apps yang di tawarkan khas untuk iPhone ini. Mari kita lihat 7 applikasi terbaik bagi iPhone.

Microsoft Outlook

Foto: iMore

Dengan aplikasi Microsoft Outlook segala-galanya berjalan dengan lancar, penghantaran e-mail menjadi lebih lancar dengan sokongan padu dari aplikasi ini.

Google Photos

Foto: Mac Rumors

Aplikasi Google Photos ini pula bertindak sebagai backup! Segala kenangan lama yang di simpan dapat di lihat semula dengan aplikasi google photos ini. Malah resolusi gambar juga lebih baik dan pencarian gambar lebih mudah dengan aplikasi google photos  tanpa sebarang bayaran.

Google Maps

Foto: iPhone FAQ

Aplikasi ini sememangnya tidak asing lagi di dalam mana-mana telefon bimbit. Tetapi yang membuatkan ia istimewa adalah aplikasi google maps ini merupakan yang terbaik dan yang utama dari segala jenis aplikasi maps yang lain.

Dark Sky

Foto: iPhone Hacks

Aplikasi Dark Sky pula menawarkan maklumat cuaca kepada pengguna dalam beberapa minit. Malah pengguna dapat ‘menyediakan payung sebelum hujan’ sebelum apa-apa berlaku.

1Password/Lastpass

Foto: Cult Of Mac

Sudah tentulah penggunaan password atau kekunci pada telefon bimbit bukan satu yang asing. Malah penggunaannya telah menjadi satu kemestian. Dengan aplikasi 1password atau Lastpass akan bantu mengawal kawalan keselamatan  telefon bimbit iPhone. Serta aplikasi ini akan membuatkan anda tidak menggunakan password yang sama untuk setiap website yang si pengguna login.

IA Writer

Foto: Ins Mac

Jika pengguna telefon bimbit iPhone gemar mencatat nota, maka aplikasi IA Writer merupakan aplikasi yang berbaloi bagi yang gemar mencatat nota kerana nota-nota tersebut akan terus di sambung kepada Mac dan Pc pengguna.

Venmo

Foto: echeck org

Aplikasi menakjubkan kerana ia merupakan aplikasi yang membuatkan si pengguna membayar ‘hutang’ rakan-rakannya?! Ya, aplikasi ini membuatkan anda membuat pembayaran bagi pihak rakan-rakan anda dan diri anda sendiri dengan aplikasi ini.