Tech

Report Masalah Anda Secara Terus Kepada WhatsApp

Di dalam artikel sebelum ini, https://www.hangat.com/teknologi/2019/3345/whatsapp-buat-hal-simpan-rekod-mesej-muncul-di-dalam-peti-whatsapp-pengguna-lain/ di mana pengguna aplikasi WhatsApp mendapat mesej pengguna lain, di inbox aplikasi tersebut menemui solusinya?

Foto: Daily Star UK

Masalah tersebut boleh di selesaikan dengan pihak WhatsApp, melalui aduan yang dibuat kepada pihak WhatsApp secara terus. Jika berlaku masalah seperti mendapat panggilan yang tidak di kenali buat pertama kali atau mendapat mesej milik pengguna WhatsApp lain, sejurus mendaftar aplikasi WhatsApp di telefon bimbit anda.

Pengguna boleh membuat aduan secara terus mengikut procedure seperti di bawah.

Foto: WhatsApp

Selain itu, WhatsApp juga menyatakan di dalam halaman FAQ nya, aplikasi mereka mempunyai sistem keselamatan dan sekuriti yang advanced. Meskipun begitu, jika pengguna mendapati ada sebarang masalah, jangan berlengah dan terus membuat report kepada pihak WhatsApp.

Beri maklumat kepada pihak WhatsApp secara terperinci untuk memudahkan pihak WhatsApp menyiasat dan menyelesaikan masalah anda dengan pantas.

Foto: WhatsApp

Mana tahu, selepas ini anda tidak lagi mendapat mesej atau panggilan telefon yang tidak di kenali di dalam nombor telefon dan telefon bimbit pintar baharu milik anda.